استاد چینی به مردم ایران: با همکاری با دولت بر کرونا پیروز شوید

پکن- ایرنا- مدیر مرکز تحقیقات ایران شناسی دانشگاه یونن چین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان به مردم ایران توصیه کرد با همکاری با مقامات دولتی و بهداشتی کشور و اجرای دستورالعمل های مرتبط کرونا را شکست دهید.

 استاد «یائو جیده» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویروس کرونا هرچند بی رحم است اما مردم عاشق زندگی ایران می توانند با بکارگیری تدابیری مانند «ماندن در خانه»، «جلوگیری از رفتن به سفر» و «رعایت توصیه های بهداشتی» بر این ویروس بی رحم پیروز شوند.

وی اظهار کرد: این ویروس دارو و واکسن قطعی ندارد و تمام جهان را درگیر کرده است تنها راه مهار این بحران، توجه به مسایل بهداشتی است که از سوی متخصصان و کارشناسان بهداشتی ارایه می شود.

این استاد دانشگاه چین بهره گیری از تجربیات کشورش برای مهار این ویروس را پیشنهاد کرد و گفت: اگر همراهی مردم چین با مقامات بهداشتی و توجه به دستورالعمل های مبارزه با کرونا نبود این ویروس همچنان در چین شیوع پیدا می کرد اما با همکاری مردم و دولت، کرونا در چین در حال مهار شدن است به طوری که آمار مبتلایان جدید از ۱۰ روز پیش دو رقمی شده و حتی در برخی از روزها به زیر ۲۰ نفر رسیده است.

یائو به نقش مردم در مهار این ویروس پرداخت و پیشنهاد کرد با توجه به اینکه پیشرفت این بیماری در ایران غیرقابل پیش بینی است پیشگیری تنها گزینه برای مقابله با آن است در کنار آن باید آرامش خود را حفظ کنید و برای زندگی خود برنامه داشته باشید.

مدیر مرکز تحقیقات ایران شناسی دانشگاه یونن چین همچنین به حمایت مردم ایران و چین از یکدیگر در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: همانطور که مردم ایران در ابتدای این اپیدمی به مردم چین کمک کردند مردم و دولت چین نیز آماده کمک به ایران در دو زمینه انتقال تجربیات و همچنین ارسال تجهیزات درمانی و پزشکی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با شناختی که از ملت ایران دارد در کمترین زمان ممکن بر کرونا پیروز شوند.

ویروس کرونا که اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در چین شیوع یافت و باعث فوت سه هزار و ۲۱۳ تن و ابتلای افزون بر ۸۰ هزار تن دیگر شد اکنون بعد از گذشت دو ماه در این کشور کنترل شده است به طوری که مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۱۶ مورد جدید ابتلا به این ویروس ثبت شده است که بیانگر کنترل این ویروس در چین است.

ماندن در خانه و قرنطینه شهرها از مهمترین راهکارهای دولت و مردم چین برای کنترل و مهار این ویروس بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha