محققان دانشگاه‌های علوم پزشکی در تلاش برای ساخت داروی کرونا

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیمی از محققان کشور از دانشگاه های مختلف علوم پزشکی در حال تلاش برای تولید دارو بیماری کرونا هستند.

دکتر رضا ملک زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ساخت دارو زمان بر است، اظهار داشت: یک دارو از زمان شروع فعالیت پژوهشی تا طی کردن مراحل تولید و ساخت آن، حداقل یکسال زمان می برد.
وی افزود: دارو پس از اخذ مجوزهای لازم و اثبات موثر بودن آن به بازار عرضه می شود و در این مسیر به هیچ وجه سرعت را فدای سلامت مردم نمی کنیم.
معاون وزیر بهداشت به بهبودی بسیاری از بیماران کرونا در کشور اشاره  و خاطرنشان کرد: کادر پزشکی با استفاده از داروهایی در حال مداوای بیماران است و در این زمینه به موفقیت های خوبی دست یافتیم.

رژیم درمانی برای بهبودی بیماران کرونا 
ملک زاده یادآور شد: محققان در قالب طرح پژوهشی در حال فعالیت هستند تا مشخص کنند کدام رژیم درمانی متداول شده برای بهبودی بیماری موثرتر است.
وی ادامه داد: این اقدام با همکاری مراکز مختلف تحقیقاتی طراحی شده و در آینده نزدیک آغاز می شود.

کرونا نگرانی بیش از حد ایجاد کرده است
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بابیان اینکه بیماری کرونا نگرانی بیش از حد ایجاد کرده است، گفت: بخش عمده ای از افراد مبتلا به صورت خودبه خود خوب می شوند.
ملک زاده تصریح کرد: به نظر می رسد که خیلی از افراد مبتلا شدند و بهبودی پیدا کردند و خودشان متوجه نشده اند.
وی همچنین اظهارداشت: افرادی که در یک ماه گذشته دچار تب، بدن درد و سرفه خشک شدند و سپس بهبودی پیدا کردند احتمال زیاد دچار این بیماری شدند و پس از چند مدت، خوب شدند.
وی اضافه کرد: افرادی که سرفه خشک با تب بالا دارند به محض احساس نفس تنگی باید به مراکز بیمارستانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید – ۱۹، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، تاکنون به ۱۱۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون هشت هزار و ۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین و هزار و ۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha