مدیریت کرونا در ساوه ضعف هایی دارد که به زودی رفع می شود

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: در نحوه مدیریت بیماری کرونا در شهرستان ساوه برخی ضعف ها مشهود است که با اتخاذ تدابیری تا چند روز آینده برطرف می شود.

سید «علی آقازاده» عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان های شهید مدرس و شهید چمران ساوه که محل قرنطینه افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا هستند، به خبرنگاران گفت: با توجه به نگرانی ها که در مورد شیوع ویروس کرونا در ساوه، امروز جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی را در این شهرستان تشکیل دادیم.
وی افزود: ساوه به دلیل نزدیکی به شهر قم و مجاورت با اتوبان‌های تهران و همدان موقعیتی حساس در زمینه شیوع کرونا دارد و اگر برخی نگرانی ها را رفع کنیم می توان از گسترش این بیماری جلوگیری کرد.
آقازاده گفت: نحوه مدیریت و برخی ضعف ها در مقابله و برخورد با بحران کرونا در ساوه را رصد کردیم و امروز تصمیم به اصلاح رویه ها گرفتیم تا مشکلات رفع شود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: در مورد کمبود برخی اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا دستورات لازم را صادر کردم؛ از جمله مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان را مکلف نمودم که روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک را از کارخانه ای در زرندیه تامین کند.
وی گفت: با اینکه کارخانه ماسک سازی زرندیه برای کل کشور تولید می کند اما ما معتقدیم که استان مرکزی باید در اولویت قرار گیرد.
وی همچنین افزایش نظارت و کنترل راههای ورودی ساوه به قم توسط شورای تامین و فرماندار را از دیگر تصمیم های امروز قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی برشمرد.
آقازاده گفت: انتظار داریم برخی از کاستی و چالش ها در مورد شیوع کرونا در ساوه با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چند روز آینده برطرف شود.

بر اساس جدیدترین آمار، تاکنون ۶ نفر در ساوه به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و ۵۳ نفر هم با علائم مثبت ابتلا به این بیماری در قرنطینه هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha