معاون استاندار مرکزی: فیلتر تایید صلاحیت کارشناسان دادگستری شایسته سالاری و توانمندی باشد

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: فیلتر تایید صلاحیت  کارشناسان رسمی دادگستری باید بر مبنای شایسته‌سالاری، تعهد و توانمندی باشد.

به گزارش ایرنا، «بهنام نظری» روز پنجشنبه در حاشیه نشست بررسی صلاحیت و کنترل مدارک پذیرفته شدگان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری کانون وکلای استان مرکزی، لرستان و قم به میزبانی اراک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در ۲۰ رشته برگزار و پذیرفته شدگان امروز مورد ارزیابی و بررسی صلاحیت قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: جایگاه کارشناسان دادگستری باتوجه به تخصص و تاثیرگذاری این قشر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسئول قضایی برای بررسی و به سرانجام رساندن پرونده‌ها نیاز به استفاده از این ظرفیت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: فیلترهای دشوار و قابل اتکا برای این دوره از آزمون در نظر گرفته شده که گزینش کارشناسان به بهترین نحو انجام شود.

نظری تاکید کرد: تعهد و تبحر کارشناسان به بررسی دقیق پرونده‌ها و رفع چالش‌ها کمک می‌کند که در گزینش این مسئله مورد توجه ویژه قرار دارد.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی نیز گفت: اراک به مدت سه روز میزبان ۴۰۱ نفر پذیرفته شده آزمون کارشناسی رسمی دادگستری از سه استان مرکزی، قم و لرستان است.

«محمدعلی تاج‌آبادی فراهانی» بیان کرد: حدود هزار و ۲۰۰ نفر در آزمون آبان ماه کارشناسان رسمی دادگستری کشور شرکت کردند که از استان مرکزی ۱۳۱ نفر پذیرش شدند که مورد بررسی صلاحیت و کنترل مدارک قرار می‌گیرند و پذیرفته شدگان نهایی برای دوره کارآموزی معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی ۳۹۵ عضو در ۳۲ رشته دارد که ۳۱ نفر به این تعداد اضافه خواهد شد و تعداد رشته‌ها نیز به ۳۶ رشته ارتقا می‌یابد.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: کارشناسان رسمی دادگستری نقش مهمی در تحقق عدالت اجتماعی دارند و انتخاب افراد متعهد و متخصص کمک شایانی به تحقق این مهم می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha