۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83701417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۷۵ هزار متاثر انواع حوادث

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۷۵ هزار و ۴۶۳ نفر از متاثرین انواع حوادث در فصل زمستان از سوی نیروهای امدادرسان هلال‌احمر در سراسر کشور خبر داد.

مرتضی سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: از روز ۲۰ آذر تا پایان روز ۱۳ اسفند ۹۸، هفت هزار و ۹۳۲ مورد عملیات و خدمات برای امدادرسانی به ۴۴۱ هزار و ۹۸۵ آسیب دیده و متاثر از حوادث جاده ای، سیل، برف و کولاک، کوهستان و نظایر آن با تلاش پنج هزار و ۱۱۳ (نفر در روز) امدادگر و نجات‌گر عملیاتی در طرح ملی امداد زمستانی این جمعیت در سراسر کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: این نیروهای عملیاتی با بهره گیری از هزار و ۲۴۶ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به ارائه خدمات امدادی از جمله کمک به در راه ماندگان و افراد گرفتار در شرایط جوی برف و یخبندان و ارائه کمک های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری به آسیب دیدگان احتمالی انواع حوادث و سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی و سوانح غیر مترقبه در شرایط نا پایدار و بحرانی در فصل زمستان پرداختند.

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: در اجرای طرح ملی امداد زمستانه دو هزار و ۸۱۳ خودروی امدادی به همراه ۶۰۲ دستگاه موتور آمبولانس و امدادی و ۲۴ فروند بالگرد حضوری فعال و تاثیر گذار داشتند و توانستند چهار هزار و ۱۶۲ نفر از مصدومان انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت را به مراکز درمان و بیمارستانی منتقل و به ۹ هزار و ۶۷۷ نفر از آنان خدمات امداد و کمک های اولیه را به صورت سرپایی در محل وقوع این حوادث ارائه کنند.

سلیمی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر از روز (چهارشنبه ۲۰ آذر تا روز سیزدهم اسفند ۹۸) ۷۹۰ عملیات رهاسازی و نجات فنی نیز برای خدمات رسانی و نجات یکهزار و ۴۸۸ نفر از سرنشینان گرفتار و آسیب دیده حوادث رانندگی از میان خودروهای آسیب دیده و تصادفی با استفاده از ست های نجات هیدرولیک و پنوماتیک انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر سرعت بخشی در امدادرسانی به سوانح ترافیکی و غیرترافیکی و ارتقای ضریب پاسخگویی جمعیت هلال احمر به حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار و بحرانی در فصل زمستان و ارتقاء سطح آرامش روانی هموطنان و مسافران زمستانی و افزایش ضریب ایمنی جاده ها با حضور محسوس نیروهای عملیاتی هلال احمر در محورهای مواصلاتی در فصل زمستان را از دیگر اهداف اجرا و برگزاری طرح ملی امداد زمستانی جمعیت هلال احمر است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha