۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 83701379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در مدارس اشنویه توزیع شد

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: ۲۰ هزار لیتر انواع محلول ضدعفونی کننده بین ۱۳۰ واحد آموزشی مناطق شهری و روستایی این شهرستان توزیع شد.

شیرین جهانگیری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای خرید و توزیع این میزان مواد ضدعفونی کننده تاکنون ۱۲۰ میلیون ریال هزینه شده است افزود: تاکنون واحدهای آموزشی، مدارس، خانه معلم و اماکن فرهنگی و ورزشی وابسته به آموزش و پرورش حداقل ۲ بار ضدعفونی شده‌اند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده عملیات گندزدایی طی ۲ مرحله دیگر در مدارس این شهرستان برای ضدعفونی کامل آنها انجام پذیرد.

وی اظهار داشت: کلاس‌ها، دفترهای اداری، خوابگاه‌ها، سالن‌های غذاخوری، کتابخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها در عملیات گندزدایی مدارس به‌طور کامل ضدعفونی می‌شوند.

«جهانگیری»، با اشاره به اینکه عملیات گندزادیی از اماکن آموزشی با نظارت کامل کارشناسان بهداشت و مدیران مدارس انجام می‌شود گفت: علاوه بر ضدعفونی کردن مدارس، ۸۰۰ لیتر صابون و مایع دستشویی نیز در اختیار مدارس این شهرستان قرار گرفته است. 

امسال در مجموع ۱۴ هزار و ۹۷۷ دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی در این شهرستان درحال تحصیل هستند که یکهزار و ۱۶ معلم کار آموزش به این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

شهرستان مرزی اشنویه بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha