۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83698487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تنش میان سوریه و ترکیه دیپلمات‌های آمریکا را به آنکارا کشاند

تهران-ایرنا- در میانه تنش‌های میان ترکیه و سوریه، آمریکا دو دیپلمات ارشد خود را برای مذاکره با مقامات آنکارا به ترکیه اعزام می‌کند.

به گزارش روزنامه حریت، در بحبوحه تشدید تنش ها میان ترکیه و سوریه در استان ادلب، این دو دیپلمات آمریکایی قرار است پس از سفر به ترکیه و دیدار با مقامات این کشور از دو استان هم مرز با سوریه بازدید کنند.

گزارش شده است که "کِلی کرافت" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و "جیمز جفری" نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه اواخر امروز(دوشنبه) وارد ترکیه می شوند و مذاکرات رسمی خود را فردا (سه شنبه) آغاز خواهند کرد.

جفری فردا قرار است با سدات اونال معاون وزیر امورخارجه ترکیه دیدار کند و کلی کرافت نیز قرار است به دو استان هم مرز ترکیه با سوریه برود.

سفر این دو مقام آمریکایی به ترکیه همزمان با تلاش آنکارا برای جلب حمایت بیشتر واشنگتن از اقدامات نظامی نیروهای ترک در استان ادلب سوریه انجام می شود.

تنش ها میان سوریه و ترکیه به دنبال عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه و لشکرکشی آنکارا به این استان و تشدید درگیری های نظامی میان دو طرف طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

ترکیه دیروز از سرنگون کردن دو فروند جنگنده سوری خبر داد.

ارتش سوریه در ماه های اخیر علیه تروریست های مستقر در ادلب در حال عملیات نظامی از زمین و هوا است.

روز گذشته وزارت امور خارجه روسیه از ادامه مذاکرات با ترکیه خبر داد و اعلام کرد که در جریان مذاکرات اخیر دو طرف برای تلاش به منظور کاهش تنش ها در ادلب سوریه توافق کردند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از روزهای ۲۶ تا ۲۸ ماه فوریه (۷ تا ۹ اسفند) الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در قالب هیات بین سازمانی به همراه مقام‌های وزارت دفاع روسیه رایزنی‌هایی را با هیات ترکیه‌ای به سرپرستی سدات اونال معاون وزیر امور خارجه این کشور داشتند.

در هفته‌های گذشته تنش‌ها در منطقه ادلب بار دیگر افزایش یافته است. اوضاع منطقه بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و در گلوله‌باران مناطق اطراف ادلب از جمله حلب، شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شده و ورود نیروهای ترکیه به ادلب نیز بر تنش‌ها افزوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha