۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83698454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ پس از کرونا

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83698454
اولین اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ پس از کرونا

پکن-ایرنا-پلیس هنگ کنگ روز دوشنبه اعلام کرد که در اولین دور از اعتراضات ضد دولتی پس از شیوع ویروس کرونا در این منطقه ، دهها معترض را که باعث ناامنی شده بودند ، بازداشت کرده است.

گزارش تلویزیون هنگ کنگ حاکی است که این معترضان با بستن راه ها و کانال های ارتباطی در شهر ، استفاده از بمب های آتش زا و بعضا یورش به مکان های عمومی ، جان و مال مردم را به خطر می اندازند.

این رسانه از قول پلیس آورده است که درجریان اعتراضاتی که از روز شنبه آغاز شد و تاکنون در منطقه مونگ کوک ادامه داشته ، دستکم ۱۱۵ نفر دستگیر شده اند.

معترضان که برخی از آنها دست به اغتشاشگری زده بودند ، با ماموران درگیر شدند و نیروهای پلیس برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کردند.

هنگ کنگ از نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون صحنه اعتراضات ضد دولتی بوده و خسارات بسیار سنگین اقتصادی را به همین دلیل متحمل شده است.

پلیس در بیانیه ای آورده است که اقتصاد هنگ کنگ بشدت تحت فشار شیوع ویروس کروناست و بخش های اقتصادی آسیب پذیر تر شده اند و در این شرایط نمی تواند برای مردم بیش از این مشکل ایجاد کرد و دست به چنین اعتراضاتی زد.

پایول چان مو دبیر دارایی این منطقه که همپایه وزیر محسوب می شود ، گفت : اقتصاد هنگ کنگ وضعیت خوبی ندارد. نباید بیش از این به آن ضربه زد.

او در مصاحبه ای که از تلویزیون هنگ کنگ پخش می شد ، گفت که اعتراضات و پرتاب کردن بمب های آتش زا فقط وضعیت تجاری را بدتر می کند و باعث ناامنی می شود و مشتریان را می ترساند.

هنگ کنگ برای مقابله با آسیب های اقتصادی و کمک به مردم و بازرگانان یک بسته کمکی ۱۶ میلیارد دلاری در سال جاری میلادی اختصاص داده است.

این منطقه پیشتر اعلام کرده بود که به هر یک از ساکنان هنگ کنگ که بالای ۱۸ سال داشته باشند ، ۱۲۰۰ دلار نقدی پرداخت می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha