۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 83698295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هکتار از مراتع قشم علیه ملخ سمپاشی شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبر: 83698295
۱۰ هکتار از مراتع قشم علیه ملخ سمپاشی شد

قشم - ایرنا - از نیمه دوم سال جاری تا کنون با اجرای طرح مبارزه با آفت ملخ مهاجم، بیش از ۱۰ هکتار از مراتع غرب جزیره قشم با سم دلتامترین سمپاشی شد.

مدیر جهاد کشاورزی قشم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تیم‌های بازرسی این اداره در سطح شهرستان در حال ردیابی هستند که تا کنون بیش از ۶ هزار و ۳۵۰ هکتار  ردیابی شده است.

مالک یزدان پناه افزود: بیشتر دستجات ملخ گزارش شده توسط مردم به جهاد کشاورزی قشم، حالت پروازی دارند و با رصد محل مشخص می‌شود که از قشم عبور کرده‌اند.

وی ادامه داد: این مدیریت در آمادگی کامل قرار دارد تا به محض اطلاع، گروه‌ها به سرعت در منطقه حاضر شوند.

یزدان پناه تصریح کرد: مردم شهرستان نیز به محض مشاهده دستجات ملخ مراتب را با شماره‌های ۰۷۶۳۵۳۳۴۳۵۴، ۰۹۱۷۲۸۵۴۵۰۴ و یا سامانه ۳۳۱۵ در میان بگذارند.

از ابتدای اجرای طرح مبارزه با آفت ملخ در سال گذشته تا کنون بیش از ۶۵۰ هکتار از مراتع این شهرستان در  منطقه‌های روستاهای گَوَرزین، تُنبان، دیرستان، زیرانگ، دِفاری، زینبی، کووه ای و جزیره لارک سمپاشی شد.

بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و ۶ هزار و ۶۲۰ بهره بردار در این بخش فعال هستند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha