برای احقاق حقـوق بیت‌المـال از ریالی چشم پوشی نخواهیم کرد

بندرعباس- ایرنا- بازرسی استان هرمزگان در مقابل قانون‌شکنی و تخطی از قوانین و مقررات توسط دست‌های ناپاک و افرادی که به دنبال مطامع خود هستند، ایستاده و در جلوگیـری از تضییع حقـوق بیت‌المـال از ریالی چشم‌پوشی نخواهد کرد.

بـازرس کـل استـان هرمزگـان گفت: بـا مفسدان به شدت برخـورد می ‌کنیم و در این خط قرمز لحظه‌ای کوتاه نخواهیم آمد، چرا که هر کس در جایگاه خدمت خیانت می‌کند، مستحق عفو و گذشت نیست.

رضا مختاری روز یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به وظایف قانونی سازمان بازرسی کل کشور مطابق با اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: اقدامات اثربخش بازرسی کل استان بر مدار قدرت و جایگاه نظارتی نیست و دستگاه‌های اجرایی در بیشتر موارد اعلامی، پیشنهادها و نظرات کارشناسی بازرسان را به صورت خودکار اجرا می‌کنند و این یعنی مجاب کردن جامع و همه جانبه مدیران دستگاه‌ها که به عنوان یک رسالت ویژه در دستور کار بازرسی است.

وی ادامه داد: وقتی مدیران نتیجه جلسات کارشناسی محور با بازرسان را به ما گزارش می‌دهند یعنی آن ارگان از یک سرمایه نظارتی و مشاوره‌ای مثل سازمان بازرسی بهره‌مند شده است و بازرسی را مشاوری امین و یاری‌دهنده برای رسیدن به اهداف قانونی خود می‌داند.

بازرس‌کل استان هرمزگان در ادامه به بازرسی‌های سرزده از دستگاه‌های اجرایی، که به صورت نامحسوس و غیر رسمی در ارگان هایی که شاهد کندی و یا خلا خدمتی بوده اشاره کرد و افزود: در این مرحله از بازرسی‌های سرزده، از ۱۷ ارگان اجرایی استان توسط بازرسان بازدید شد که رضایت‌مندی شهروندان را در نتیجه سرعت بخشی در رفع مطالباتشان به دنبال داشته است.

مختاری همچنین به دستاوردهای مهم سفر ریاست قوه قضائیه به استان، رفع مشکل صدور اسناد در روستاهای غرب استان، پیگیری حل مشکلات و اختلافات موجود در منطقه آزاد قشم بین شهرداری‌های قشم و درگهان، شناسایی و انحلال کمیسیون‌های خلاف مقررات در شهرداری بندرعباس، بررسی و رفع دغدغه‌های جامعه صیادی با حضور بازرسان در جاسک و جمع‌بندی و انعکاس ایرادات موجود در حوزه سوخت شناورهای صیادی و سهمیه‌بندی بنزین اشاره کرد.

وی در خصوص ورود بازرسی کل به بحث سیل ابتدای سال جاری که بسیاری از شهرهای کشور را درگیر و خسارات زیادی به دنبال داشته است افزود: با انجام بازرسی در استان به بررسی نقاط آسیب و مشکلات موجود پرداخته شد.

از ورود ۶۹ کانتینر برنج آلوده قاچاق جلوگیری شد

بازرس‌کل استان هرمزگان اضافه کرد: در این موضوع گزارش تهیه شده با توجه به بررسی و اظهارنظرهای کارشناسان عالی رتبه در سطح کشور می‌تواند به عنوان یک ذخیره استراتژیک برای مدیریت استان باشد و با اجرایی شدن پیشنهادات مشکلات زیادی در این حوزه حل و فصل خواهد شد.

مختاری همچنین در خصوص مشکلات ناشی از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین نیز گفت: در این حوزه بازرسی فوق‌العاده دوم سازمان بازرسی در حال انجام است و ایراداتی که دستگاه‌های متولی دارند، جمع‌بندی و اعلام می‌شود.

وی ابرازداشت: در حوزه سلامت و کالاهای سلامت محور نیز اقدامات موثری از جمله از ورود ۶۹ کانتینر برنج آلوده قاچاق از مبادی ورودی گمرک جلوگیری شد.

به گفته وی، همچنین از ورود یکهزار و ۷۸۰ تن برنج قهوه‌ای آلوده به سبد غذایی مردم جلوگیری شد و به رغم وجود افرادی در این حوزه که برای رسیدن به  مطامع خود با قربانی کردن سلامت مردم به هر قیمتی می‌خواهند پیش بروند، در این خط قرمز لحظه‌ای کوتاه نیامده‌ایم.

مختاری تاکید کرد: بازرسی کل استان با محوریت اصل ۱۷۴ قانون اساسی دو اصل مساله محوری و حضور موثر و عملیاتی و حل مشکلات و نواقص در دستگاه‌ها با تبیین دغدغه‌ها و توجیه مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات کارشناسی و پیگیری آنها تا رفع مشکلات و نواقص با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مانع ریسک مدیران نمی شویم

این مسوول  یادآور شد: در مجموع اقدامات انجام شده موجب شده مردم و مسوولان، بازرسی را یک محل امن و پناهگاه و مشاوری امین در کنار خود دانسته و موارد قانون شکنی را بدون ترس از مشکلات بعدی، گزارش کنند.

مختاری بیشتر مدیران را خدوم و پاکدست دانست و افزود: بازرسی این استان همواره همراه مدیران است و هیچ‌گاه مانع ریسک مدیران نخواهیم بود، چون ریسک را یکی از ابزار مدیریت می‌دانیم.

وی گفت: همه سخت گیری های ما با هدف پیشگیری است و تلاش بازرسی نیز بر این است قبل از آنکه تخلفی صورت گیرد، مدیران را از موضوع آگاه سازیم تا از مسیر اصلی که همان خدمت رسانی و رفع مشکلات شهروندان در چارچوب قوانین و مقرارت است، خارج نشوند اما در این مسیر در انجام وظیفه ذاتی خود قاطعانه عمل خواهیم کرد.

 بازرس کل استان هرمزگان اظهار داشت: در یک جامعه، هرگونه سوءاستفاده و تخلف، موجب بدبینی و نارضایتی مردم می‌شود و هر مقداری که میزان جرایم سازمانی در جامعه کاهش پیدا کند، به همان اندازه رضایتمندی مردم افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha