۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 83690303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۸ درصد جاده های لرستان تحت پوشش تلفن همراه است

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83690303
۹۸ درصد جاده های لرستان تحت پوشش تلفن همراه است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت:‌ ۹۸ درصد جاده های استان تحت پوشش انواع اپراتورهای مختلف تلفن همراه قرار دارند.

شهاب حیدری روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با تلاش و بررسی تیم‌های شناسایی و کارشناسان این اداره کل، نقاط کور ارتباطی و یا دارای ارتباط ضعیف جاده‌های استان شناسایی  و زیرساخت‌های لازم جهت داشتن ارتباط پایدار با کیفیت مطلوب فراهم شده است.

حیدری با اشاره به فعالیت گسترده سه اپراتور در لرستان گفت: از مجموع یکهزار و ۸۷۱ کیلومتر جاده این استان، ضریب نفوذ اپراتور اول ۹۱، اپراتور دوم ۸۰ و اپراتور سوم ۵۳ درصد و در ۱۶۳ کیلومتر جاده ریلی استان نیز برای اپراتورهای اول  تا سوم به ترتیب ۸۱، ۷۶ و  ۱۵ درصد است.

وی تصریح کرد: پوشش فناوری نسل چهارم همراه در جاده‌های استان برای اپراتور اول ۲۸ و اپراتور دوم ۲۹ درصد می‌باشد که این میزان برای اپراتورهای نسل اول و دوم فناوری های سوم به ترتیب ۵۸ و ۵۷ درصد می باشد.

حیدری با اشاره به اینکه بیشتر جاده‌های استان کوهستانی، سخت گذر و دارای شرایط سخت جوی می‌باشد ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های موجود انتظار می‌رود با اتمام پروژه‌های فیبر نوری و همچنین تکمیل، توسعه و ارتقا سایت‌های ارتباطی، افزایش کیفیت ارتباطات و کاهش شکاف دیجیتال در تمام مناطق استان محقق شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان همچنین گفت:‌ ۱۲ سایت جدید ارتباطی تلفن همراه در استان بهره برداری شده و راه اندازی چهار سایت نیز در دست اقدام است.

حیدری افزود: ساخت و تکمیل ۲ سایت در دست اقدام، روند خوبی  دارد اما ۲ سایت دیگر به دلیل مشکلاتی از جمله بارش برف و عدم همکاری شرکت برق استان جهت تامین انرژی لازم برای پیشبرد طرح متوقف شده اند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با توجه به ملی بودن بحث ارتباطات و فراگیر بودن خدمات این وزارتخانه و نهادهای زیرمجموعه، شرکت توزیع برق همکاری‌های لازم و کافی را جهت پیشرفت این طرح انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به ارتقا فناوری ۳۶ سایت به نسل های بالاتر اظهار داشت: ارتقای سطح کیفی خدمات ارتباطی، افزایش سرعت انتقال اطلاعات و پهنای باند مورداستفاده شبکه‌ها در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه با همکاری شرکت مخابرات منطقه لرستان و شرکت ارتباطات زیرساخت، دکل‌های مخابراتی و سایت‌های ارتباطی از نسل یک و ۲ به نسل‌های سه  و چهارتغییر یافته اند.

حیدری تصریح کرد: اکنون ۷۹۴ سایت نسل دوم، ۶۲۶ سایت نسل سوم و ۴۶۹ سایت نسل چهار در لرستان فعال است.

۵۱ نقطه لرستان که آنتن دهی تلفن همراه در آن مشکل دارد شناسایی و اقدامات اولیه برای رفع این نقصان انجام شده است.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد  و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) نیز دایر شده و ۹۳ درصد روستاها و ۹۹ درصد جاده های اصلی لرستان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha