هم‌اتاقی‌های دانشجوی مبتلا به کرونا در کنترل هستند

تهران-ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تمامی هم اتاقی‌های دانشجوی مبتلا به ویروس کرونا تحت کنترل هستند.

عبدالمجید خوشنود روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه وآموزش ایرنا اظهار داشت: دانشجوی مبتلا به کرونا این دانشگاه اهل شیراز است و سفری به استان‌های پُر خطر و شهر شیراز نداشته و در محیط شهری تهران به ویروس مبتلا شده است.

وی افزود: هنوز به طور رسمی نتیجه تست مثبت کرونا این دانشجو از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام نشده و مکاتبه رسمی نیز  از سوی متولی اصلی «مقابله با شیوع کرونا» با دانشگاه انجام نشده است.

وی یادآور شد: این دانشجو ۲۵ سال دارد و در مقطع کارشناسی رشته شیمی دانشگاه تحصیل می کند و ساکن خوابگاه پسرانه دانش این دانشگاه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: هفته پیش این دانشجو دچار علایم سرماخوردگی بود و به درمانگاه عمومی مراجعه کرد اما جمعه شب با بالا رفتن درجه دمای بدن وی (تب) هم اتاقی ها با اورژانس تماس می گیرند و در بیمارستان شهدای تجریش از وی تست کرونا گرفته و نتیجه منفی اعلام می شود.

خوشنود یادآور شد: در روز دوشنبه پنجم اسفند به صورت غیر رسمی به این دانشگاه اعلام شد که یکی از آزمایشات نهایی دانشجوی خوابگاه مثبت است.

وی تصریح کرد: هم اکنون وضعیت عمومی و بالینی این دانشجو خوب است و بنا به گفته پزشکان به دلیل سن پایین (۲۵ سال) و قوی بودن سیستم بدنی وی روند بهبود او بسیار با سرعت در حال انجام است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر خاطرنشان کرد: این دانشجو پس از منفی بودن تست در قرنطینه نبود زیرا وزارت بهداشت تعاریف متفاوتی برای قرنطینه دارد و تا روز دوشنبه مراجعات به دانشجو انجام می شد و حتی برخی دوستان او برای ملاقات به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کردند.

خوشنود ادامه داد: تا روز یکشنبه (۴ اسفند) دوستان این دانشجو به طور کامل با وی در ارتباط بودند اما روز دوشنبه به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل و در شرایط قرنطینه قرار گرفته است و ما به طور کامل با او در ارتباط هستیم و تا دو روز آینده از بیمارستان مرخص می شود.

دستور العمل بهداشتی به هم اتاقی ها داشته شده است

وی با بیان اینکه تمامی هم اتاقی های این دانشجو تحت کنترل هستند، اظهار داشت: یک نفر از آنها با رضایت خود به همراه یکی از اعضای خانواده به طور مستقیم تحت کنترل هستند و دیگر دانشجویان هم اتاقی با رضایت خود به شهرشان بازگشتند اما از آنها خواسته شده به محض مشاهده علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند.

معاون دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: به هم اتاقی های این دانشجو دستورالعمل داده شده تا اطلاع ثانوی از وسایل مجزا استفاده کنند و همچنین ضدعفونی خوابگاه پسرانه دانش دیروز به اتمام رسید.

خوشنود در خصوص زمان تعطیلی دانشگاه خواجه نصیر گفت: تا آخر هفته درخصوص تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی توسط استانداری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است. ۲۷ هزار و ۶۹۱ نفر درمان شده اند.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را در جهان به خود اختصاص داده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد که تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کردند.

کیانوش جهانپور افزود: تا ظهر امروز ٣٤ نفر شامل قم ١٦، تهران ٩، فارس ١، مازندران ٢، گیلان ٢، نیشابور ١، البرز ۲ و قشم ١ نفر به شمار مبتلایان به کرونا اضافه شده و به ۹۵ نفر رسیده است. 

وی ادامه داد: این افراد از مسافرانی بودند که از قم به این مناطق رفتند یا سابقه سفر به قم را داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha