۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83687779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطر ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در اختیار اردن قرار می‌دهد

تهران - ایرنا - امیر قطر در جریان سفر به اردن ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در اختیار اتباع این کشور قرار داد و ۳۰ میلیون دلار هم به صندوق بازنشستگی نظامی آن کمک مالی کرد.

 " شیخ تمیم بن حمد آل ثانی " امیر قطر در اولین ایستگاه سفرش به سه کشور عربی  روز یکشنبه وارد امان پایتخت اردن شد و مورد استقبال " عبدالله دوم " شاه اردن قرار گرفت.   

رسانه های قطر روز دوشنبه گزارش دادند که با سفر " شیخ تمیم بن حمد آل ثانی " امیر این کشور به اردن افزون بر تعداد فرصت های شغلی که در سال ۲۰۱۸ برای اردنی‌ها در قطر فراهم شد، این بار نیز زمینه  ۱۰ هزار فرصت شغلی برای اردنی ها در قطر به وجود آمد.    

 قطر در سال ۲۰۱۸ میلادی از ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی برای اردنی‌ها در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس خبر داده بود که از این تعداد تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۹ حدود سه هزار و ۶۱۵ اردنی در قطر مشغول به کار شده‌اند.

دوحه همچنین در همان سال اعلام کرده بود برای کمک به اقتصاد اردن که با رکود مواجه شده است مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری می کند.

به گزارش سفارت قطر در امان، امیر قطر در این سفر، ضمن افتتاح مرکزی برای تسهیل در امور اشتغال اردنی‌ها در قطر، مبلغ ۳۰ میلیون دلار به صندوق بازنشستگی نظامی اردن کمک کرد.

امیر قطر و شاه اردن در دیدار روز گذشته خود در امان بر راه‌اندازی کمیته عالی همکاری های مشترک قطر و اردن تاکید کردند و توسعه همکاری ها بویژه در زمینه های انرژی، زیربنایی، آموزش عالی، تبادل تجربه و آموزش برای آمادگی جهت برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ را خواستار شدند.  

آنها همچنین در جریان این گفت و گو بر تلاش جهت توسعه همکاری‌های دو کشور بویژه در بخش اقتصادی ابراز علاقه و تاکید کردند.  

اهمیت سفر امیر قطر به اردن در آن است که با وجود حمایت اولیه و نسبی امان از تحریم های عربستان علیه قطر  این روند طی سال های دگرگون شده و عبدالله دوم به جای مقابله روند نزدیکی به دوحه و دوری از ریاض را در پیش گرفته است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶ ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، ‌دریایی و هوایی را هم به روی این کشور بستند. این کشورها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دوحه این شروط را ناقض حق حاکمیت خود می داند و تاکنون به هیچ یک از این شروط تن نداده است.  

اردن در حمایت از عربستان روابط اقتصادی خود با قطر را کاهش و سطح نمایندگی سیاسی خود با دوحه را هم تقلیل داده بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha