۲۹ مهر ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 8367798
T T
۰ نفر
رییس "شاباک": یهودیان تندرو درصدد ویران کردن مسجد الاقصی هستند # قدس، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/07/83 خارجی.فلسطین.اجتماعی. "آوی دیختر" رییس سازمان امنیت رژیم صهیونیستی " شاباک " اعتراف کرد که " یهودیان تندرو به شیوه های گوناگون درصدد ویران کردن مسجد الاقصی هستند".
رسانه های دیداری رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به نقل از دیختر گزارش دادند: یهودیان تندرو برای به شکست کشاندن طرح "آریل شارون" نخست وزیر اسراییل برای خروج از نوار غزه ممکن است گنبد مسجد الاقصی را با موشک هدف بگیرند تا افکار عمومی را به این موضوع جلب کنند. کانال اول تلویزیون رژیم صهیونیستی برنامه ای با عنوان "جنک آینده" پخش کرد که در آن برخی چهره های تندرو صهیونیست مانند موراغ شلومی و عوفر درصدد بمب گذاری در حرم مسجد الاقصی بودند. این رسانه صهیونیستی ادعا کرد که شاباک، نامبردگان را ساعاتی پیش از اقدام به بمب گذاری دستگیرکرد اما آنان پس از چند روز از زندان آزاد شدند.
شبکه تلویزیون اسراییل با اشاره به مخالفت شدید صهیونیست های تندرو با طرح خروج از نوار غزه افزود: با توجه به مسلح بودن شهرک نشینان این احتمال وجود دارد که برای به شکست کشاندن طرح شارون برای خروج از نوار غزه، وی ترور شود. بر پایه این گزارش، برخی گروه های شهرک نشین به فرماندهان نظامی، وزیران کابینه اسراییل و دیگر کسانی که مانند شارون می اندیشند ، هشدار داده اند که خروج از نوار غزه به معنای امضای سند مرگشان است. به عقیده تحلیل گران سیاسی، شارون با به خدمت گرفتن یهودیان تندرو جنک روانی و تبلیغاتی در سطح منطقه به راه انداخته و نشانه ها حاکی از آن است که این هیاهو ساخته او بوده تا به اهداف خود جامه عمل بپوشاند. آنان می گویند، شارون تصمیم گرفته است کابینه ای تندرو تشکیل دهد که بیشتر اعضای آن با طرح خروج از نوار غزه مخالفند. به عقیده "عزمی بشاره" از نویسندگان فلسطینی، شارون در نظر دارد تا با برچیدن چند شهرک در نوار غزه، ده ها شهرک جدیددر نقاط دیگر کرانه باختری رود اردن احداث کند و به این ترتیب راه هرگونه اعتراض جهانی به سیاست ضمیمه کردن زمین های کرانه باختری را ببندد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند ماه پیش ادعا کرد که در نظر دارد تا پایان سال 2005، 21 شهرک در نوار غزه و چهار شهرک در شمال کرانه باختری را تخلیه کند. خاورم/2088/2087/265/1431
۰ نفر