۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 83676512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنان، نقش بی‌بدیلی در اصلاح و هدایت جامعه ایفا می‌کنند

قزوین – ایرنا - دادستان قزوین گفت: زنان، نقش بی‌بدیلی در اصلاح و هدایت جامعه ایفا می‌کنند و باید از تمامی ظرفیت آنها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

محمد قاسمی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، ضمن تبریک این روز گفت: در طول تاریخ زنان زیادی از حیث فضایل اخلاقی، انسانی، معنوی و نقش آفرینی در جامعه خوش درخشیده‌اند، اما هیچ یک از آنها همانند حضرت زهرا(س) نبودند، زیرا ایشان در عمر کوتاه خود، آثار و برکات زیادی را برای بهرمندی همه زمان‌ها به یادگار گذاشته است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) برترین و کاملترین الگو برای زنان مسلمان جهان است که امروز ضروری است زنان جامعه اسلامی بیش از پیش در همه مسائل از جمله تقوا، عبادت، عفت، حجاب، همسرداری، ولایت پذیری، ایثارگری و عدالت از این بانوی اسوه اسلام درس بگیرند.

دادستان مرکز استان قزوین تاکید کرد: در جامعه امروز که دشمنان دین مبین اسلام با تهاجم فرهنگی تلاش می‌کنند الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان به خصوص دختران مسلمان ارائه دهند، توجه به ابعاد گوناگون شخصیتی و فضائل حضرت زهرا(س) می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای زنان مسلمان باشد.

قاسمی در ادامه نقش زنان را در هدایت جامعه مهم برشمرد و بیان داشت: زن اساسی‌ترین و زیربنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه به خصوص در نهاد خانواده رقم می‌زند و به عنوان تکمیل کننده شخصیت اخلاقی فرد، بار سنگینی را بر دوش می‌کشد.

این مقام قضایی استان گفت: اصلاح جامعه به اصلاح فرد وابسته است و تغییر و اصلاح آن فرد بی تأثیر از خانواده به ویژه جایگاه مادر در خانواده نیست، از این رو زنان در اصلاح و هدایت جامعه نقش اساسی دارند.

وی اظهار داشت: زنان به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی می‌توانند به خوبی ایفای نقش کنند و این موضوع مورد تاکید آموزه‌های دین مبین اسلام است، به همین خاطر زنان در کنار مسئولیت‌های درون خانواده، نباید از نقش اجتماعی خود غافل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بانوان شاغل در دستگاه قضایی به واسطه آشنایی با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که در مراجع قضایی مطرح می‌شود، می‌توانند در جهت آگاه سازی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفای نقش کنند و نباید تنها به کار اداری اکتفا نمایند.

قاسمی به اهمیت انتخابات پیش‌روی مجلس اشاره کرد و اذعان داشت: زنان نقش مهمی در هدایت خانواده برای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات پیش‌رو دارند زیرا می‌توانند بررسی‌های لازم را برای انتخاب فرد اصلح انجام داده و اعضای خانواده را به حضور فعال و آگاهانه در پای صندوق‌های اخذ رای سوق دهند.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: تصویب قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب بهمن ماه سال جاری اقدام مناسب در جهت شناسایی منابع مالی هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها بوده و اجرای آن موجب شفاف سازی روند انتخابات می‌شود.

قاسمی افزود: بر اساس ماده ۹ این قانون کاندیداها موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه‌های تبلیغاتی خود و منابع تامین مالی هزینه‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند.

در پایان این مراسم از بانوان برتر شاغل در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha