۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83674607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک دقیقه سکوت برای پاسداشت شهیدسلیمانی در سنگال

تهران - ایرنا - شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از سفرا، نمایندگان هیئت های دیپلماتیک، اصحاب رسانه و فرهنگ، شخصیت های مذهبی و ایرانیان مقیم سنگال در داکار (پایتخت) برگزار شد ، به احترام شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی یک دقیقه سکوت کردند.

به گزارش سفارت ایران در داکار، در این مراسم محمد رضا دهشیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال طی سخنانی ضمن ادای احترام به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و اشاره به نقش بی بدیل او در مبارزه با تروریسم، از میهمانان خواست تا به نشانه پاسداشت رشادت های آن قهرمان نستوه، یک دقیقه سکوت کنند.

وی در ادامه، سیاست های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و عدم پایبندی مقامات آمریکایی به موازین و قوانین بین المللی را تشریح کرد.
تبیین دستاوردهای علمی و صنعتی ایران طی ۴ دهه اخیر از دیگر فرازهای سخنرانی بود.
سفیر کشورمان در بخشی دیگر به روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سنگال پرداخت. وی سفر رئیس پارلمان سنگال به تهران در سال ۲۰۱۷ و همچنین سفر دکتر ظریف به داکار طی سال های ۲۰۱۸و ۲۰۱۹ را از آخرین سفرهای مقامات دو کشور برشمرد.


نماینده دولت سنگال نیز در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، به تجربه موفق همکاری های گذشته دو کشور در زمینه صنعتی (مونتاژ خودرو) و خطوط انتقال برق، خواستار همکاری در سایر حوزه ها از جمله کشاورزی و انرژی شد. وی در ادامه از ایران به دلیل اعطای بورسیه به دانشجویان سنگالی در رشته نفت و گاز تشکر نمود و خواستار استمرار همکاری در این زمینه شد.
در پایان، مقام سنگالی از آمادگی طرف سنگالی جهت برگزاری نشست کمیسیون مشترک در سال جاری میلادی خبر داد.

این گزارش می افزاید؛ شرکت سنیران اتو سنگال (وابسته به ایران خودرو) به رسم هر سال، پیام تبریکی به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ بهمن در مهمترین روزنامه دولتی این کشور یعنی "لو سولی سنگال" منتشر کرد.

در این پیام، چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ایرانیان سراسر جهان از جمله ایرانی های مقیم سنگال تبریک گفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha