چهل و یک بهار

تهران- ایرنا- مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ و بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.

راهپیمایی امسال به علت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نیز همزمانی با چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

همزمان با راهپیمایی در سراسر کشور، در تهران نیز طبق روال هر سال راهپیمایان از ۱۰ نقطه مختلف تا میدان آزادی راهپیمایی کردند و سپس در آنجا به سخنان رییس‌جمهوری کشورمان به مناسبت سالگرد انقلاب گوش سپردند.

«حسن روحانی» رییس جمهوری در این مراسم گفت: بهمن ۵۷ در ۴۱  سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد، علیرغم این که تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده و علیرغم این که جهان امروز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی و بدون اتکا به هیچ قدرت و ابرقدرتی با دست خالی و با دلی مطمئن در برابر رژیم تا دندان مسلح و اربابانش ایستادند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند.

در پایان مراسم چهلمین و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قطعنامه پایانی این مراسم قرائت شد.

سفرا و روسای دفاتر نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران نیز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رییس‌جمهوری تبریک گفتند.

همچنین تعدادی از سران کشورهای مختلف جهان به صورت جداگانه‌، پیام تبریک بابت بزرگداشت این پیروزی، به رییس جمهوری کشورمان ارسال کردند و این روز ملی را تبریک گفتند.

برپایی آیین‌های مختلف ویژه گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیش از این مراسم و نیز در جریان این راهپیمایی از دیگر جلوه های این آیین‌ها بود.

اخبار پرونده