۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 83670770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آسوشیتدپرس: مردم در سراسر ایران سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند

تهران– ایرنا– خبرگزاری آمریکایی آسوشتیدپرس با پرداختن به یوم‌الله ۲۲ بهمن در گزارشی نوشت:‌ ایرانیان با برگزاری راهپیمایی، انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ میلادی را گرامی داشتند.

در گزارش تارنمای این رسانه آمده است: ایرانی‌ها امروز(سه‌شنبه) به خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای سراسر کشور آمدند تا سالگرد انقلا اسلامی ۱۹۷۹ را جشن گیرند. این راهپیمایی و گرامی داشت انقلاب اسلامی در بیش از پنج هزار شهر، منطقه و روستا در سراسر ایران برگزار می‌شود.

آسوشیتدپرس افزود: در تهران از ۱۲ مسیر مختلف راهپیمایی‌کنندگان به سمت میدان آزادی، مکانی که حسن روحانی رئیس جمهوری سخنرانی دارد، به خیابان‌ها آمدند.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: امسال جشن سالگرد انقلاب اسلامی در پی اختلاف و تنش‌های عمیق بین تهران و اشنگتن برگزار شد، تنش‌هایی‌ که با خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) بوجود آمد؛ حملاتی در منطقه خاورمیانه رخ داد و به دنبال آن آمریکا ژنرال بلندپایه ایرانی (سردار) قاسم سلیمانی را به شهادت رساند و ایران نیز در اقدامی انتقامجویانه نظامیان (تروریستی) آمریکایی در عراق را با حملات موشکی هدف قرار داد که تاکنون ۱۰۰ نظامی مجروح (آسیب مغزی) شدند.

شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» آمریکا نیز گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس درباره یوم الله ۲۲ بهمن را در تارنمای خبری خود بازتاب داد.

به گزارش ایرنا، مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و بزرگداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در تهران آغاز شد.
مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از ساعتی پیش از آغاز این مراسم، در هوای برفی بسیاری از نقاط ایران به خیابان‌ها آمده‌اند تا برگ‌زرین دیگری به کارنامه درخشان خود در حراست از انقلاب اسلامی بیفزایند.

**۱۳۰۲** 2023

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha