۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83670340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شور جشن انقلاب خراسان شمالی را فراگرفت

۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83670340
شور جشن انقلاب خراسان شمالی را فراگرفت

بجنورد- ایرنا- مردم بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، روز 22 بهمن، در گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به میدان آمده و شور و شعور انقلابی خود را با آفرینش حماسه ای دیگر به نمایش گذاشتند.

در بجنورد برف به صورت پراکنده می بارد و هوا به شدت سرد است اما شهروندان انقلابی مرکز خطه گنجینه فرهنگ ها از هر قومیت و نژادی، اعم از ترک و کرد، فارس و ترکمن با حضور گرم و پرشور خود جلوه ای زیبایی از همدلی و اتحاد ایران آفریده و یاد روزهای انقلاب ۵۷ را زنده کرده اند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان خراسان شمالی حکایت از آن دارد که علیرغم هوای برفی منطقه، امروز همه نقاط شهری و روستایی این دیار، که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۹۰ نقطه اعلام شده، عرصه حضور مردمانی است که بر استمرار مسیر ۴۱ ساله انقلاب، با همدلی، وحدت و عزت برای ایرانی مقتدر، امن و مستقل تاکید کرده و با تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و بنیانگذار کبیرش، امنیت و عزت خود را مدیون و مرهون خون پاک شهیدانی همچون سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت می دانند.

امروز ۲۲ بهمن ماه، مردم بابصیرت بجنورد و سایر شهرستان های خراسان شمالی، اعم از زن و مرد، پیر و جوان، علما و روحانیون، کسبه و کارمند با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و تصاویری از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سردار شهید سلیمانی، در حالی که پیشاپیش آنان استاندار خراسان شمالی و معاونانش، نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مسوولان حرکت می کردند، مسیر راهپیمایی را طی می کنند.

در این راهپیمایی حضور شماری از روحانیان ترکمن اهل سنت استان، در صفوف مقدم راهپیمایی و نیز حضور برخی از اقوام دیگر از جمله کردها با البسه خاص خود، صحنه هایی به یاد ماندنی از انسجام ملی و وحدت اقوام را جلوه گر ساخته است.

یکی از شهروندان بجنوردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در خراسان شمالی ترک، کرد، ترکمن و فارس مفهومی ندارد، همه ما برای عزت و اقتدار ایران اسلامی و تجدید عهد با آرمان های انقلاب و رهبر انقلاب به صحنه آمده ایم.
داوود مرادی گفت: حضور قومیت های متفاوت برای هدفی واحد، نشانگر اتحادی بی بدیل برای خنثی سازی دسیسه دشمنان ۴۰ ساله انقلاب است.
سمیه حمیدیان یکی دیگر از شهروندان بجنوردی به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۲ بهمن در تاریخ کشور ما، روزی عادی نیست بلکه روز عزت، وحدت و اقتدار ملتی آزادی خواه برای پایان حاکمیت طاغوت و استکبار جهانی است.
سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) اختتام مراسم گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن در شهر بجنورد خواهد بود.
اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی مانند برپایی ایستگاه فرهنگی دهه فجر، ایستگاه های صلواتی، اجرای گروه های سرود و دسته های رزم نواز زینت بخش مسیر راهپیمایی کنندگان است.
تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خ مینی (ره) در ۲۲بهمن ۱۳۵۷ به نقطه عطف خود رسید و سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha