۵۵ هزار و ۵۰۰ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی استان اردبیل هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر اردبیل گفت: تعداد ۵۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان عضو این صندوق هستند.

 رضا عبداللهی شامگاه دوشنبه و همزمان با شب چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب در مراسم اعطای سند بازنشستگی به اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل افزود: از مجموع اعضای این صندوق در استان ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مستمری بگیر ماهیانه ، یک هزار نفر بازنشسته و ۸۰۰ نفر بازمانده و از کارافتاده می‌باشند.

وی اظهارکرد: اعضای این صندوق در استان اردبیل طی سال گذشته در مجموع مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال به عنوان حق بیمه پرداخت کرده‌اند و ۲ برابر این مبلغ نیز از سوی دولت تامین شده است.

او دامه داد: پارسال همچنین مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال به عنوان حقوق ماهیانه به مستمری‌بگیران و بازنشستگان صندوق در استان اردبیل پرداخت شده است.

عبداللهی مبلغ حداقل حق بیمه اعضا را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و حداکثر آن را ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال ذکر و خاطرنشان کرد : علاوه بر روستاییان و عشایر بر اساس مصوبه رسمی ، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز زیر پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اردبیل به عنوان ششمین استان برتر در زمینه عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر در ایران قرار دارد میانگین ضریب نفوذ این صندوق در کشور را ۱۹ درصد و در استان اردبیل بیش از ۲۸ درصد ذکر کرد.

 او گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر یک موسسه رفاهی است و شایسته است افراد واجد شرایط دارای حداکثر ۵۰ و حداقل ۱۸ سال با عضویت از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا ،در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اهالی در مسجد جامع روستای پیراقوم اردبیل برگزار شد، سند بازنشستگی و لوح سپاس به تعداد ۱۰ نفر از اعضای این صندوق داده شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha