۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۰۹
کد خبرنگار: 1550
کد خبر: 83659519
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

استاندار:نرخ مشارکت اقتصادی گیلان بالاتر از کشور است

 رشت-ایرنا- استاندار گیلان عصر دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با حضور معصومه ابتکار گفت: نرخ مشارکت اقتصادی گیلان در سال گذشته ۴۴ درصد و کل کشور ۴۰و نیم درصد بود .

ارسلان زارع اظهار داشت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم استان گیلان در آذرماه سال جاری در جایگاه دهم کمترین نرخ تورم کشور است.

وی با بیان  این که سال گذشته نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در استان ۲۱ و ۳ دهم درصد و در کشور ۱۶ و یک دهم درصد بود افزود:یکی از مهمترین مولفه های نرخ بالای مشارکت اقتصادی بانوان روحیه و همت موجود  در بین زنان ما، سطح دانشگاهی آنان و سوابق و خصوصیات اجتماعی این جامعه فعال و پویا بوده و می توانیم از این مولفه های مثبت، روز به روز بیشتر استفاده کنیم.

زارع با اشاره به این که از سوی دیگر حمایت های دولت از مشاغل خانگی و کارآفرینی بانوان همواره وجود داشته است تصریح کرد: در گیلان تسهیلاتی که از محل صندوق توسعه ملی  به بانوان داده شده ۲۴ درصد و طرح های مشارکتی ۵۵ درصد بوده است. 

استاندار گیلان یاداور شد:نقش مدیریتی بانوان در استان و انتصاباتی که در دوسال اخیر در گیلان اتفاق افتاده قابل توجه است. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:برای هرگونه فعالیت باید راهبردها مشخص و تعیین و بر اساس آن ها گام برداشت.

زارع افزود:مهمترین رکن اساسی و موثر توسعه یافتگی هر جامعه ای منابع انسانی آن است و منابع انسانی کارآمد از خانواده سالم و پویا و بانشاط حاصل می شود.

وی با تاکید بر این که  باید از مزیت های خوب استان با وجود همه مشکلات  استفاده شایانی داشته باشیم  افزود: استان گیلان در نرخ باسوادی جمعیت  و در نرخ تحصیلات دانشگاهی خصوصا بانوان و حضور فعالانه و مشارکت زنان در کار و اشتغال و کارآفرینی آمار بالایی دارد.

زارع اظهار داشت: گیلان در انتصاب بانوان در سمت های مدیریتی جایگاه دوم را دارد و ۶۳۴ بانو در رده های مدیریتی ارشد و میانه و پایه مشغول به خدمتگزاری به مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست یکی از تکالیف قانونی دولت است بر اساس برنامه های ششم توسعه در سازمان های مردم نهاد نیز فعالیت ها  خوب است ولی در عرصه فرهنگی و اجتماعی راضی کننده نیست و قانع هم نیستیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید به عنوان یک سیاست از طریق مدیر کل اجتماعی و بانوان دنبال شود که در این خصوص هم نقصی وجود نداشته باشد 

وی با اشاره به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در گیلان گفت:این سند اولویت های اساسی و اصلی مسایل خانواده و زنان و راهکارهای عملیاتی را برای بهبود وضعیت خانواده به عنوان مرکز ثقل جامعه مشخص می کند. 

زارع تصریح کرد: برای ارتقای شاخص های اجتماعی و وضعیت بانوان و خانواده تنها با دو اقدام خاص و یک یا دو دستگاه اجرایی نتیجه مطلوب حاصل نمی شود همانطور که قوای مجریه مقننه و قضاییه هم با یکدیگر همراهی دارند باید سازمان های مردم نهاد و خانواده ها در کنار هم باشند تا شاهد رفع نقص های جامعه باشیم. 

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: گفتگوی ملی خانواده ضرورتی است که احساس می شود.

استاندار گیلان با تاکید بر این که برای ارتقای جوامع محلی و بانوان باید بیش از پیش کوشا باشیم تصریح کرد:طرح توسعه ملی مشاغل خانگی هم از ابتکارات خانم ابتکار بوده که جای تشکر دارد و باید با رعایت دقت در انجام کیفیت کار این موضوع عملیاتی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha