۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۵۳
کد خبر: 83653784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰ هزار فقره پرونده در هرمزگان با صلح و سازش مختومه شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دیماه تعداد ۱۰ هزار و ۹۳۱ فقره پرونده با صلح و سازش در مراجع قضایی این استان مختومه شده که معادل ۳۳ درصد از پرونده های قابل صلح و سازش است.

علی صالحی پنجشنبه در همایش مدیران شعبه های شوراهای حل اختلاف سراسر استان هرمزگان اظهار داشت: در این مدت در مجموع بیش از ۵۵ هزار فقره پرونده وارد شعبه های شوراهای حل اختلاف استان شده که ۵۴ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده معادل بیش از ۹۵ درصد از آن‌ها مختومه شده است.

وی افزود: با تلاش بسیار خوبی که در  شوراهای حل اختلاف انجام شده، بسیاری از پرونده ها در همان مراحل ابتدایی حل و فصل می شود و از ارجاع آن به محاکم قضایی خودداری می گردد.

رییس کل دادگستری هرمزگان ترویج فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه را یکی از رویکردهای مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: باید پرونده‌های کیفری و حقوقی که قابلیت صلح و سازش دارند به شورای حل اختلاف ارجاع و مردم را به سمت صلح و سازش تشویق و هدایت کنیم.

صالحی بیان داشت: شوراهای حل اختلاف با جلوگیری از ورود حجم زیادی از پرونده‌ها به محاکم قضایی، فرصت بیشتری را برای قضات به منظور رسیدگی به پرونده‌های پیچیده تر فراهم کرده است.

وی با اشاره به افزایش آمار ابلاغ های الکترونیک، گفت: در نتیجه برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی آمار ابلاغ الکترونیک شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان از ۹۰ درصد در آذرماه به بیش از ۹۷ درصد در پایان دی ماه ارتقاء یافته است.

در پایان این همایش از ۱۲ نفر از مدیران شعبه های برتر شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha