۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۱۸
کد خبر: 83653193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ ایثار و شهادت ایران را پرچمدار عزت و اقتدار کرده است

اراک - ایرنا - رییس گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از تعالیم کتاب وحی و فلسفه عاشورایی است جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار عزت، اقتدار و مدافع حق کرده است.

« ناصر سیم‌فروش» روز پنجشنبه در آیین افتتاح هفتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی کشور در سالن شهدای دانشجو مجمتع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: پاسداری از خون شهدای این مرز و بوم و اشاعه تفکر آنان،رسالت و وظیفه سنگینی است که همه باید در این راستا بکوشند.

وی بیان کرد: شهدا با تمسک به قرآن و عترت مسیر سعادت را پیمودند و تنها راه نجات بشر در دنیا و آخرت عمل به دستورات قرآن کریم است.

رییس گروه قران و عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور بیان کرد: سردار سلیمانی با نثار خون پاکش راه مقاومت اسلامی را تقویت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در ادامه این همایش گفت: این استان خاستگاه ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، مردان تاریخ و شخصیت‌های بزرگ است که هر کدام از آنانکتابچه‌ای از معرف و درس‌های عزتمندی و افتخار هستند.

آیت‌الله «قربان‌علی دری‌نجف آبادی» در بخشی از سخنانش با بیان اینکه  پزشکان برجسته‌ زیادی از استان مرکزی شهرت ملی و جهانی دارند و  هر کدام پدر یک علم هستند و خدمات زیادی به جامعه بشریت داشته‌اند گفت: خدمات پزشکی جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۱ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و تحولات بهداشت و درمان کشور یکی از برکات مهم است.

وی ادامه داد: کارنامه پزشکی جمهوری اسلامی ایران درخشان است و کشور از نظر دانش پزشکی در زمره کشورهای تراز اول است و توفیقات این بخش روز به روز در حال افزایش است.

امام جمعه اراک عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران شاید در برخی ابزار و ادوات پزشکی با کمبودهایی مواجه باشد اما به لحاظ نبوغ پزشکی کم و کسری ندارد و برای کمبود امکانات نیز باید تهدیدها و تحریم تبدیل به فرصت شود و امکانات مورد نیاز با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی تولید شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این همایش گفت: عمل به دستورات قرآن کریم تنها راه نجات بشر در دنیا و آخرت است.

سید«محمد جمالیان» افزود: تمسک به قرآن کریم و عترت باید همواره و در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از مسایل معنوی یکی از اصول مهم در پیگیری امور درمانی است.

هفتمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی کشور با عنوان قرآن، عترت و سلامت در گام دوم انقلاب به مدت ۲ روز در دانشگاه علوم پزشکی اراک جریان دارد.

در نخستین روز از هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت و سلامت، از پرچم متبرک مرقد امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) رونمایی شد.

نشست تخصصی مبانی سلامت در گام دوم انقلاب از منظر قرآن و عترت با محورهای مبانی سلامت در گام دوم انقلاب، سبک زندگی قرآنی زیربنایی تمدن نوین اسلامی و جوانان و سلامت معنوی در نخستین روز این همایش برگزار شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

چهار هزار دانشجو هم‌اکنون در دانشگاه علوم پزشکی اراک مشغول به تحصیل هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha