۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 83651935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع بانوان فاطمی در شهرری برگزار شد

۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83651935
اجتماع بانوان فاطمی در شهرری برگزار شد

شهرری ـ ایرنا ـ اجتماع بانوان فاطمی امروز چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) با حضور پرشور بانوان دوستدار اهل بیت (ع) در میدان اصلی شهرری برگزار شد.

بانوان فاطمی شرکت کننده در این مراسم پس از قرائت خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) مسیر میدان اصلی شهرری تا مصلی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) طی و بار دیگر بر اهمیت رعایت حجاب در جامعه اسلامی تاکید کردند.

این مراسم معنوی که از ساعت ۹.۳۰ دقیقه صبح از میدان شهرری آغاز شده بود با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) و سخنرانی حجت الاسلام حسین حوائیان در مصلی حرم عبدالعظیم (ع) ادامه یافت.

حجت الاسلام حسین حوائیان با بیان کلیاتی از زندگی پربار حضرت فاطمه زهرا(س) سبک زندگی و شخصیت والای این بانو بزگوار اسلام را بر شرکت کنندگان در این مراسم تبیین و بر الگو برداری از نوع زندگی ایشان تاکید کرد.

بانوان عزادار شهرری با بستن سربندان‌ های "یا زهرا" و در دست داشتن پرچم سیاه عزای حضرت فاطمه (س) بر ادامه دادن راه دخت نبی مکرم اسلام و حفظ حجاب و مقابله با توطئه‌های دشمنان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد. نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از ایشان حمایت می کرد، حضرت زهرا(س) در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن پاک فاطمه زهرا(س)، ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، حضرت امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.

حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت، به روایتی در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha