مشکلی برای افزایش بودجه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی وجود ندارد

تهران- ایرنا- رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: از نظر بودجه ای، دو پرداخت مهم در پایان بهمن و اسفند ماه انجام می‌شود و با توجه به برنامه ریزی و اولویت بندی‌ها مشکلی در افزایش تخصیص پرداختی دانشگاه‌های علوم پزشکی نداریم.

به گزارش روز دوشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد باقر نوبخت در یکصد و دهمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور که در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد، اظهار داشت: ماموریت عام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و رسیدگی به حوزه آموزش پزشکی است که یکی از امور بسیار مهم در ۱۰ اموری است که از منظر سازمان برنامه و بودجه، منابع مالی در آن، تقسیم می شود.

وی ادامه داد: با توجه به ۱۰ امور تقسیم شده، در کنار امور اجتماعی و رفاهی، آموزش و پژوهش، دفاعی و امنیتی، امور بهداشت و درمان یکی از اموری است که عمده بودجه و منابع مالی دولت در این چهار امور، توزیع می شود.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ماموریت خاص روسای دانشگاه های علوم پزشکی، اجرای طرح تحول نظام سلامت است و این طرح از ابداعات و ماموریت های ویژه دولت های یازدهم و دوازدهم است.

تلاش برای رفع کاستی های حوزه سلامت

نوبخت از روسای دانشگاه های علوم پزشکی و مسوولان وزارت بهداشت به دلیل تلاش برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تشکر و ابراز امیدواری کرد: کاستی های موجود که با اصلاحات در نظام ارجاع و الکترونیکی کردن پرونده و خدمات سلامت انجام خواهد شد، برطرف شود.

وی اضافه کرد: دیروز در جلسه ای برای بررسی نیازهای ارزی کشور در حوزه کالاهای اساسی به ویژه دارو و تجهیزات پزشکی داشتیم که توافقات لازم با حضور وزیر بهداشت انجام شد و با توجه به مدیریت حوزه سلامت در تولید و مصرف، سال آینده نیز با کمترین مشکل، سپری خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برای حل مشکلات سازمان تامین اجتماعی، پنج هزار میلیارد تومان از اسنادی که برای امور دیگر گذاشته بودیم به آنها داده و شرط کردیم که باید سه هزار میلیارد تومان از آن را نسبت به بازپرداخت بدهی های بخش درمان به دانشگاه ها پرداخت کنند.

تزریق بودجه به معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت

معاون رییس جمهوری یادآور شد: با توجه به مسایلی که در ابتدای سال رخ داده بود، ۱۵۰میلیارد تومان برای بخش سلف سرویس و خوابگاه های دانشجویی در اختیار معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قرار دادیم و تا قبل از پایان هفته، ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تزریق می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha