۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83647227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت فرانسه از رهبر مخالفان ونزوئلا

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83647227
حمایت فرانسه از رهبر مخالفان ونزوئلا

تهران - ایرنا - فرانسه که یک سال پیش «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت، ضمن اعلام حمایت دوباره از وی، بر ضرورت راه‌حل سیاسی برای خروج از بحران ونزوئلا تاکید کرد.

انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، هلند، اتریش، دانمارک، پرتغال و سوئد در بهمن ماه سال گذشته خوان گوایدو رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناختند.

وزیر خارجه فرانسه روز جمعه در توئیتی با انتشار تصویری از دیدار خود با گوایدو، با اشاره به برگزاری نشستی که آن را برای تاکید مجدد در حمایت فرانسه از خوان گوایدو برای اجرای یک روند انتخاباتی آزاد و دمکراتیک در ونزوئلا عنوان کرده در عین حال عزم فرانسه و اروپا برای فراهم کردن شرایط به منظور ایجاد یک راه‌حل سیاسی و راهی برای خروج از بحران را خاطرنشان ساخته است.

لودریان در چهارم فوریه ۲۰۱۹ نیز در حساب توئیتر خود مدعی شد: با امتناع نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا از برگزاری انتخابات شفاف در این کشور ، ما خوان گوایدو را واجد ظرفیت و مشروعیت برگزاری انتخابات آزاد می دانیم.

این توئیت که بیش از ۶۶۰بار ریتوئیت شده واکنش‌های انتقادی تعداد بسیاری از کاربران را به دنبال داشته است.

کاربری نوشته است: بسیار خب آقای «ژان ایو لودریان»، بفرمایید که دمکراسی چه زمانی به فرانسه باز می گردد؟

یک کاربر دیگر از گوایدو به عنوان یک کودتاچی نام برده که توسط آمریکایی ها تامین مالی می‌شود و اینکه فرانسه از این مرد حمایت می کند را به عنوان ننگ مطلق عنوان کرده است.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شد.  

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را «غاصب قدرت» خواند و اعلام کرد که وی را به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.  

پس از آن که گوایدو رییس وقت مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رییس جمهوری خودخوانده و موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت و بیش از ۵۰ کشور دیگر از واشنگتن پیروی کرده و خواستار برگزاری انتخابات دوباره شدند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha