۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 1215
کد خبر: 83644379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صالح و ترامپ درباره آینده نظامیان آمریکا در عراق گفت وگو کردند

بغداد – ایرنا- برخلاف انتظار فراخوانان به عدم دیدار مقامات عراقی با «دونالد ترامپ، روسای جمهوری عراق و آمریکا امروز چهارشنبه در حاشیه مجمع جهانی داووس دیدار و پیرامون آینده نظامیان آمریکایی در عراق گفت وگو کردند.

تلویزیون دولتی عراق در خبری فوری اعلام کرد که «برهم صالح» و دونالد ترامپ در حاشیه پنجاهمین مجمع جهانی داووس در کشور سوئیس دیدار و گفت وگو کردند.

برخی از رسانه های عراق نوشته اند که ترامپ در این دیدار گفته است آمریکا همانند گذشته به همکاری نظامی خود با عراق ادامه می دهد.

وی با اشاره به کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق ادعا کرد که تعداد نظامیان آمریکایی به پنج هزار نفر کاسته شده است.

ترامپ در واکنش به مطالبات سیاسی و اجتماعی عراق به خروج نظامیانش از خاک این کشور تنها به عبارت «ببینیم چه خواهیم کرد» بسنده کرد.

او همچنین درباره نفت عراق که همواره از آن به عنوان تاوان اشغال عراق توسط ارتش آمریکا یاد کرده ، افزود: ما حرف‌های زیادی داریم که باید درباره آنها صحبت کنیم.

صالح نیز در این دیدار خواهان ادامه همکاری بین آمریکا و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم شده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق «اینا» ، برهم صالح گفته است که با ترامپ مسئله وجود نظامیان آمریکا و کاهش آنها را در کشور بحث و گفت وگو کرده است.

صالح همچنین افزوده است که عراق بر داشتن روابط متوازن با همه کشورهای جهان اصرار دارد.

این دیدار در حالی انجام شده که پیش از این برخی نمایندگان و شخصیت های سیاسی عراقی از مقامات عالی رتبه کشور خود خواسته بودند که از دیدار با ترامپ به خاطر دخالت های اخیرش در امور داخلی عراق و ترور شهدای مقاومت خودداری کنند.

جمعه آینده قرار است بغداد شاهد تظاهرات میلیونی گسترده ای در مخالفت با حضور نظامیان آمریکا در خاک این کشور باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha