معاون مرکز بهداشت: نیمی از خانواده‌های همدانی سفیر سلامت دارند

همدان- ایرنا- معاون فنی مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه ۵۰ درصد خانواده‌های همدان سفیر سلامت دارند گفت: خودمراقبتی برای سفیران سلامت بسیار با اهمیت است زیرا فردی که از سلامت خانواده مراقبت کند باید در گام نخست سلامت خود را مدنظر قرار دهد.

مژگان حسینی روز شنبه در دوره کارگاهی سفیران سلامت خانوار شهرستان همدان به تبیین مسائل و وظایف مهم سفیران سلامت پرداخت و افزود: سفیر سلامت کسی است که آگاهانه و مسوولانه در حفظ و ارتقای سلامت اعضای خانواده خود می‌کوشد.

وی اظهار داشت: امروزه سلامت، ابعادی فراتر از سلامت جسمی را از جمله سلامت روان، سلامت رفتاری و حتی امنیت شغلی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته از هجمه و شیوع بیماری‌های واگیردار گذر کرده اند اضافه کرد: هم اینک بیشتر کشورها با مشکل بیماری‌های غیرواگیر نظیر چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی مواجه هستند و این مقطع به دوران گذار معروف است.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان همدان تشریح کرد: در حال حاضر ما دوره گذار را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم اما چندان پیشرفت نکرده‌ایم که تمام بیماری های غیر واگیر را مدیریت کنیم.

حسینی افزود: عوامل متعددی شامل بیماری های صنعتی، کاهش تحرک و استفاده غیر منطقی از خدمات در روند بروز بیماری‌های مزمن تأثیرگذار هستند که ما باید با آگاه کردن افراد نسبت به خدماتی که در هر سن و شرایط می‌توانند دریافت کنند این روند را مدیریت و کوتاه کنیم.  

وی با عنوان اینکه شایع ترین علت دیالیز، بیماری دیابت است گفت: ۲۰ درصد افرادی که در سامانه سیب ثبت نام کرده‌اند اضافه وزن دارند بنابراین باید با کنترل ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشارخون نسبت به ارتقای سلامت جامعه اقدام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha