باشگاه‌های ورزشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند 

تهران- ایرنا- مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که در لایحه مالیات بر ارزش افزوده، باشگاه‌هایی که خدمات ورزشی ارایه می‎دهند از پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

«داود عزیزی» روز دوشنبه در گفت و گویی که تارنمای وزارت وورزش و جوانان منتشر کرد، افزود: در لایحه مالیات بر ارزش افزوده، باشگاه‌هایی که خدمات ورزشی ارائه می‌دهند از پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده معاف شده که در جز ۱۵ بند (ب) ماده ۹ این لایحه اشاره شده است. در ماده ۴۱ این لایحه  هم ۲۷ صدم درصد دائمی شده و در ماده ۵۰ این لایحه عوارض فروش سیگار به نسبت ۴۰ درصد وزارت ورزش و جوانان و ۴۰ درصد وزارت بهداشت و ۲۰ درصد وزارت آموزشی و پرورش تعیین شده است.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در ماده ۵۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، برای نخستین بار از کالاهای آسیب‌رسان عوارض کسر می‌شود و به نسبت ۷۰ درصد سهم وزارت بهداشت و ۳۰ درصد سهم وزارت ورزش توزیع می‌شود. بنابراین نگرانی که باشگاه‌داران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده دارند، در این لایحه رفع شد.

عزیزی می‌گوید:  لایحه مذکور در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و این هفته در دستور صحن علنی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان به پیشنهاد تشکیل صنف تخصصی باشگاه‌داران اشاره کرد و  اظهار داشت: در ماده چهار لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان، تشکیل اتحادیه باشگاه‌های ورزشی تصویب شده است که مجوز آن توسط وزارت ورزش و جوانان باید صادر شود در حالی که تا پیش از آن مجوز را وزارت کشور صادر می‌کرد و البته مصوبه مجلس در خصوص لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان در شورای نگهبان در دست بررسی است.

عزیزی درباره مشوق‌های لازم برای بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری در ورزش توضیح داد: در همان ماده ۴۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کردیم که می‌توانند به ورزش قهرمانی کمک کنند و در بند (چ) ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور مشوق‌های لازم در نظر گرفته شده و هزینه‌های لازم که در حوزه ورزش انجام می‌دهند به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha