۴۶۱ پست برق استان مرکزی بهینه‌سازی شد

اراک - ایرنا - معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از بهینه‌سازی ۴۶۱ پست برق این استان در سال جاری خبر داد و گفت: ۵۸۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی ، ۱۱۶ هزار پایه چراغ، ۳۹۷ دستگاه ترانسفورماتور هوایی و ۶۴ دستگاه ترانسفورماتور زمینی نیز در این مدت، تعمیر شده است.

«محمد مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز مدیریت بحران از جمله پست سیار ۳۱۵ کیلوولت آمپر، برج نوری سیار، جمع‌آوری ۱۰هزار کیلوگرم سیم آلومینیوم از شبکه‌ها قدیمی برای استفاده مجدد به منظور صرفه جویی اقتصادی از دیگر اقدام‌های انجام شده در ۹ ماه امسال بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲ عملیات تمرینی مدیریت بحران در قالب تعمیرات شبکه فشار متوسط در شهرستان‌های فراهان و تفرش برگزار و عملیات‌های تمرینی مختلف به منظور آمادگی کارکنان در شرایط اضطراری و نیاز انجام و ارزیابی مولد تامین برق اضطراری دستگاه‌های اجرایی در سطح استان صورت گرفته است.

مرادی اظهار داشت: شناسایی شاخص‌های داشبورد ایمنی مدیریت برای کنترل‌های ایمنی، طراحی تفنگ پرتاب سیم با برد بلند، طراحی،ساخت و جایگزینی دستگاه نصب ارت موقت از سطح زمین و نصب ردیاب بر روی خودروهای اجرایی به منظور رصد فعالیت خودروها، بخش دیگری از  اقدام‌های انجام شده دفتر ایمنی و کنترل ضایعات در ۹ ماه امسال است.

وی گفت: رویت پذیری و کنترل بار پست‌های فوق توزیع و فیدرهای فشار متوسط به منظور پیشگیری از اعمال خاموشی ناشی از مدیریت استراتژیک بار، توسعه اتوماسیون شبکه برق با هدف حذف زمان مراجعه حضوری گروه‌های عملیاتی و تبدیل اتصالات پیچ و مهره‌ای به اتصالات پرسی، از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه دیسپاچینگ استان مرکزی است.

بیش از ۷۰۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می‌شود.
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha