جواب آزمایش‌های دلفین مرده برج میلاد به محیط زیست ارسال شد

تهران- ایرنا- معاون فنی اداره کل محیط ‌زیست استان تهران گفت: جواب آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های دلفین «آلفا» که در دلفیناریوم برج میلاد تلف شد، به سازمان محیط زیست ارسال شده است.

مهرداد کتال محسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه دلفیناریوم برج میلاد طبق نامه مکتوب علت تلف شدن این دلفین را «ایست قلبی و تنفسی و نارسایی قلبی» اعلام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: جواب آزمایش ها و نمونه برداری ها را برای بررسی بیشتر به سازمان محیط زیست ارسال کرده ایم در صورتی که تایید نشود این سازمان مجدد نمونه برداری خواهد کرد.

معاون فنی اداره کل محیط ‌زیست استان تهران ادامه داد: اکنون جسد دلفین در سرد خانه موجود است.

به گفته وی، تا زمان مشخص شدن علت مرگ این دلفین تمامی فعالیت‌های مجموعه دلفیناریوم برج میلاد به حالت تعلیق در آمده است.

کتال محسنی با اشاره به این که مرگ «آلفا» ۲۹ آذر ۹۸ ساعت ۷:۴۵ اعلام شده است گفت: در۳ دی امسال خبری در باره تلف شدن یک دلفین گزارش شد که همکاران محیط زیست برای بازدید و بررسی به مجموعه مراجعه کردند که مجموعه دلفیناریوم تعطیل بود.

وی اضافه کرد: در ۴ دی تیمی از بخش‌های مختلف تخصصی و حقوقی از سازمان مرکزی محیط ‌زیست و کارشناسان این اداره کل از مجموعه بازدید کردند این در حالی بود که در ابتدا از ورود همکاران به بهانه هماهنگی ممانعت شد در نهایت همکاران موفق به بازدید از سردخانه و لاشه دلفین شدند.

معاون فنی اداره کل محیط ‌زیست استان تهران خاطر نشان کرد: تناقض هایی در مورد دلفین وجود دارد که ابتدا سن این دلفین را  ۳۲ ساله و سپس ۱۹ ساله اعلام شده است از این رو منتظر بررسی سازمان محیط زیست هستیم.

وی تاکید کرد: در مورد ادامه فعالیت این مجموعه باید سازمان تصمیم بگیرد تا مجوز تمدید و یا لغو شود.

مجموعه دلفیناریوم برج میلاد از سال ۹۱ فعالیت خود را با دو قلاده شیر دریایی آغاز کرده است. اکنون یک قلاده شیر دریایی و یک دلفین به نام «کاسیا» در این مجموعه باقی مانده است.

اخبار مرتبط

  • ماجرای مرگ «آلفا»

    ماجرای مرگ «آلفا»

    تهران- ایرنا- یکی از دو دلفین دلفیناریوم برج میلاد به نام « آلفا» در ۲۹ آذر تلف شد که علت مرگ…

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha