۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 83627491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام راه‌های ارتباطی استان اردبیل باز است

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83627491
تمام راه‌های ارتباطی استان اردبیل باز است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: رفت و آمد در راه‌های ارتباطی این استان در جریان بوده و هیچ مسیری بسته نیست.

علی رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدنبال بارش برف و باران در استان از صبح امروز ماموران راهداری برف‌روبی و نمک‌پاشی را در جاده‌های استان آغاز کرده‌اند.
وی از استقرار گروه‌های راهداری در تمام جاده‌های استان خبر داد و اظهارداشت: با تلاش همکاران این اداره کل تاکنون هیچ مورد خاصی از گرفتار شدن مسافران در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی شمال استان اردبیل بارانی و سایر جاده‌ها و گردنه‌ها برفی است، از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت وسایط نقلیه خود را مجهز به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ کنند تا سفر راحت و ایمنی داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان‌کرد: امسال برای بازگشایی جاده‌های  استان ۲۰ هزارتن شن و نمک خریداری و در انبارها و راهدارخانه‌ها ذخیره شده است.
رحمتی افزود: ۲۸۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین با ۴۳۵ نیروی انسانی در قالب ۱۱۰ گروه راهداری جهت انجام عملیات برف‌روبی و بازگشایی در محورها و گردنه‌های استان اردبیل مستقر هستند.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha