۹۰ درصد توان دانشگاه‌های علوم پزشکی صرف خدمات بهداشتی درمانی می‌شود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیش از ۹۰ درصد توان دانشگاه های علوم پزشکی صرف ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و امور غذا و دارو می شود.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، جلیل کوهپایه زاده در مراسم امضای تفاھم نامه ھمکاری میان  دانشگاه علوم پزشکی ایران و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اظهار داشت: وظیفه همه ماست که در هر حوزه ای که فعالیت داریم از نگاه راهبردی شهید قاسم سلیمانی به توسعه کشور الگو بگیریم.   

وی افزود: با این که فقط ۱۰ درصد بودجه و توان دانشگاه معطوف به امور آموزشی، پژوهشی، فناوری، دانشجویی و فرهنگی می شود، نباید اجازه دهیم گرفتاری های روزمره ارائه خدمات، ما را از رسالت اصلی دانشگاه به خصوص توسعه فعالیتهای پژوهشی و فناوری باز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اهمیت همکاری های مشترک و هم افزایی های ظرفیت های علمی تحقیقاتی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور یادآور شد: تصوری که درباره دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد این است که این دانشگاه ها باید به امور بهداشتی و درمانی و تامین دارو و موارد مشابه مشغول باشند؛ در حالی که پرداختن به آموزش و تحقیقات و فناوری جزو تکالیف ذاتی دانشگاه ها ست.

کوهپایه‌ای خاطرنشان کرد:  اگر چه تفسیر بودجه ای از این دانشگاه ها به صورتی است که عملا ۹۰ درصد توان دانشگاه ها صرف امور بهداشتی و دارو و درمان و تامین نیازهای روزمره مردم می شود، اما ناگزیر هستیم دوراندیشانه به همکاری های بین بخشی و درآمدزایی از محل هایی جز ارائه خدمت به مردم بپردازیم.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha