زنگ خطر برای فوتبال ایران؛ خشکسالی داور در دوران پسا فغانی

تهران- ایرنا- اسامی داوران حاضر در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا اعلام شد که به جز علیرضا فغانی هیچ نماینده‌ای از ایران به عنوان داور وسط حضور ندارد.

اسامی داوران حاضر در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توسط AFC اعلام شد که به غیر از علیرضا فغانی هیچ داور وسط دیگری از ایران در بین دعوت شده‌ها نیست.

علیرضا فغانی چند ماهی است که به استرالیا رفته و در آنجا قضاوت می‌کند و با این اوصاف هیچ داوری از لیگ برتر فوتبال ایران نتوانسته خودش را در جمع نفرات نهایی جای بدهد.

این در حالی است که کشورهای صاحب‌نام آسیایی اغلب عملکرد بهتری داشته‌اند. ژاپن و قطر با چهار نماینده رکورددار هستند و کشورهای کره جنوبی، امارات، استرالیا، ازبکستان، چین، عراق و اردن بیش از یک سهمیه را به خود اختصاص داده‌اند.

ژاپن (چهار نماینده): ریوئیجی ساتو، مینورو توجو، هیرویوکی کیمورا و جومپی ایدا

قطر(چهار نماینده): عبدالله الماری، عبدالرحمان الجاسم، خمیس الکواری و خمیس الماری

کره جنوبی (سه نماینده): کیم هی گون، کیم جونگ هیوک و کو هیونگ جین

امارات (سه نماینده): عمار الجنیبی، محمد عبدالله حسن محمد و عمر محمد العلی

استرالیا ( ۲نماینده): کریس بیث و شاون اوانز

ازبکستان (۲نماینده): والنتین کوالنکو و ایلگیز تانتاشف

چین (۲ نماینده): فو مینگ و ما نینگ

عراق (۲ نماینده): علی صباح و مهند قاسم

اردن (۲ نماینده): احمد العلی و ادهم مخادمه

کشورهای بحرین (نواف شکرالله)، عربستان (ترکی الخضیر)، هنگ کنگ (لیو کواک مان)، مالزی (موهد امیرول ایضوان یعقوب)، عمان (احمد الکاف)، اندونزی (محمد تقی جعفری)، سری‌لانکا (دیلان پررا)، سوریه (حنا هتّاب) و تایلند (سیواکورن پویودوم) هم مانند ایران یک نماینده دارند.

باید دید در مسابقات و رویدادهای آتی داوران ایرانی می‌توانند به مسابقات سطح اول قاره اعزام شوند یا همچنان باید اخبار داوری موعو بنیادی فر، حسن اکرمی، برادران حیدری و ... را در مسابقات AFC کاپ و ... روی خروجی تارنمای فدراسیون تماشا کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha