نماینده جنبش اَمَل لبنان: ترور سردار سلیمانی موازنه منطقه‌ای را به هم خواهد زد
محمد نصرالله نماینده جنبش شیعی اَمَل در مجلس ملی لبنان

بیروت – ایرنا - «محمد نصرالله» نماینده جنبش شیعی اَمَل در مجلس لبنان گفت: ترور «قاسم سلیمانی» فرمانده‌ی شهید نیروی قدس سپاه ایران موازنه ی منطقه‌ای را به هم خواهد زد.

وی جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بیروت افزود: منطقه ی خاورمیانه پیش از ترور قاسم سلیمانی و پس از آن در یک سطح نخواهد ماند و این ترور همانند زلزله‌ای است که آمریکا به راه انداخته و نمی توان به آسانی از آن گذشت کرد.

نصرالله خاطر نشان کرد: سردار قاسم سلیمانی بدون تردید شخصیت تاثیر گذار در موازنه‌ی منطقه ای بود و ترور وی با روش خشونت آمیز از طرف آمریکا نتایج بسیار بدی در سطح منطقه خواهد داشت.

 رییس پیشین هیات اجرایی جنبش امل افزود: هر کسی مانند قاسم سلیمانی که حضرت علی (ع) را الگوی خویش قرار داده باشد بعید نیست به مقام شهادت که وی با اختیار خود انتخاب کرد، نایل شود.

«ابراهیم الموسوی» نماینده حزب الله لبنان نیز به خبرنگار ایرنا در بیروت گفت: واکنش به جنایت ترور قاسم سلیمانی در شان خون و مجاهدت های وی، در حد جایگاه ملت ایران و عراق و محور مقاومت در منطقه خواهد بود.

وی افزود: آمریکا مرتکب جنایت و حماقت دیگری شد و این جنایت به جنایت های این کشور در منطقه و جهان اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دفتر جنبش أمل لبنان در ایران هم با صدور اطلاعیه‌ای شهادت مظلومانه سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلً»
سردار حاج قاسم سلیمانی مردی از تبار مجاهدان و عارفان به دیدار معشوق شتافت. بی شک جز شهادت مرگی زیبنده و سزاوار او نبود؛ چه او مرگ را نیز بازیچۀ زندگی شکوهمندش کرده بود. او فرماندهی بود که جانش را برای حاکمیت صلح و امنیت در منطقه در کف گرفته بود و همۀ کشورهای منطقه از فراست و رشادت و شجاعت او بهره مند بودند.
او چنان درخت مقاومت را آبیاری کرد و در آخرین پرده چنان با خون بارور خود آن را سیراب کرد، که خشکاندن این درخت در ایران و لبنان و عراق خیالی باطل مین‌ماید. با شهادت او هم برگی به کتاب پرافتخار مقاومت افزوده شد و هم از کتاب جنایات آمریکای خبیث و تروریسم بین الملل صفحه‌ای دیگر ورق خورد. کاش بدخواهانش شجاعت و توان رودررویی با او را داشتند، نه اینکه این گونه بزدلانه ترور را وسیله جنایت خود کنند.
اما چه باک که راهش پر رهروست و درختی را که او پروراند، دشمنان نتوانند خشکاند.
دفتر جنبش أمل لبنان در ایران شهادت مظلومانه این سردار زنده را به رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله امام خامنه ای و مسئولان این کشور و به مردم ایران و لبنان و عراق و به همۀ آزادگان و آزادی خواهان تبریک و تسلیت عرض می‌کند.

سردار سلیمانی به همراه ۹ فرمانده دیگر بامداد امروز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha