۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1388
کد خبر: 83614734
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برخورد با متخلفان عرضه سموم کشاورزی غیرمجاز در مرند

تبریز- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مرند با اشاره به اهمیت سلامت جان مردم و محیط‌ زیست گفت: با متخلفان عرضه سموم و کود قاچاق، غیرمجاز، تقلبی و تاریخ گذشته در شهرستان بطور جدی و قاطع برخورد می‌شود.

منوچهر رحمانی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سم فروشی های شهرستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح نظارت و بازدید دوره ای از فروشگاه های سموم گیاهی در مرند، گروههای نظارتی، از فروشگاه های عرضه سموم در این شهرستان به صورت هفته ای، بازدید کرده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی افزود: در طی این بازدیدها توسط گروه تنظیم بازار و گشت مشترک، ضمن نظارت و کنترل بر روند توزیع سموم کشاورزی و خودداری و اجتناب از فروش و عرضه سموم غیر مجاز، ارائه فاکتور و ثبت روزانه در دفتر فروش توسط فروشندگان سموم کشاورزی و برچسب قیمت کالاها، مورد بازدید قرار می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی همچنین به اهمیت ساماندهی فروشگاه های آفت کش نباتی و عرضه سموم در شهرستان و تاثیر آنها بر سلامتی جامعه و محیط زیست اشاره کرد و گفت: متقاضیان فروشندگی های سموم، قبل از اقدام به فروش سموم باید پروانه بهره برداری فروشندگی سموم را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سموم غیر مجاز در شبکه توزیع سموم، از کشاورزان تقاضا می شود جهت جلوگیری از وارد آمدن صدمه به محصولات کشاورزی و آلودگی بیش از پیش محیط زیست، سموم مورد نیاز خود را طبق حواله های کلینیک های گیاه پزشکی یا واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی، از فروشگاه ها و عاملین مجاز فروش سموم و دارای پروانه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان تهیه کنند.
رحمانی اضافه کرد: نمایندگان سم فروشی های مجاز در شهرستان نیز سعی کنند با رعایت ضوابط و مقررات و توصیه های فنی و کارشناسی که توسط همکاران حفظ نباتات صورت می گیرد، نسبت به عرضه سموم اقدام کنند.
شهرستان مرند دارای ۳۳ واحد سم فروشی مجاز و دارای پروانه از نظام مهندسی و کشاورزی می باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha