۸ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83612439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حجم و ارزش معاملات بورس کرمانشاه افزایش یافت

کرمانشاه- ایرنا- مدیر تالار منطقه ای بورس کرمانشاه اعلام کرد که معاملات این تالار از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر ماه از نظر حجم ۴۱ درصد و از نظر ارزش ۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

«زهرا دفتری» یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: در این مدت ۶ هزار و ۲۳۰ میلیون سهم و ارزش و به ارزش ۲۴ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال در تالار بورس منطقه ای کرمانشاه معامله شده است.

وی افزود: ابتدای امسال رقم شاخص کل از ۱۷۹ هزار واحد بود که در پایان آذر ماه این رقم به ۳۶۰ هزار واحد رسید.

مدیر تالار منطقه ای بورس کرمانشاه با بیان اینکه افزایش حجم و ارزش این معاملات از ابتدای فروردین نشان می‌دهد که نقدینگی بسیار قابل توجهی وارد بازار شده است، عنوان کرد: حجم بالای نقدینگی در جامعه و نوسانات نرخ ارز، رفتار سرمایه گذاران را بسیار متأثر می‌کند بطوری که افراد جامعه به دنبال سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول خود هستند.

دفتری ادامه داد: ورود سرمایه‌های راکد به بازار سرمایه علاوه بر کمک به جذب بخشی از نقدینگی و کنترل تورم می‌تواند سبب تقویت بازار تأمین مالی بلندمدت شرکت‌ها شود و شرکت‌ها می‌توانند از این طریق شرایط کنونی اقتصادی و تحریم‌ها را راحت تر طی کنند.

وی توسعه برنامه های آموزشی و توسعه شبکه های کارگزاری در تمام استان به منظور افزایش دسترسی تمام شهروندان با معاملات بورس کشور را از جمله برنامه های آینده تالار منطقه ای بورس کرمانشاه اعلام کرد.

مدیر تالار منطقه ای بورس کرمانشاه گفت: این تالار استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام را پوشش می دهد و از ابتدای سال ۸۴ راه اندازی شده است.

به گفته دفتری، ۲۶ شرکت کارگزاری بورس در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به دیدگاه بورس اوراق بهادار مبنی برگسترش شبکه کارگزاران در مناطق مختلف شهر، اقدام هایی نیز در راستای ایجاد تالارهای اختصاصی صورت گرفته است.

در معاملات هفته گذشته تالار بورس کرمانشاه ۱۶۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۹۷۱ میلیارد ریال معامله شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها