۷ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 83610592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ارتقای ایمنی راه‌ها اولویت طرح‌های راهداری در استان اصفهان است

اصفهان- ایرنا- رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان ارتقای ایمنی راه‌ها را اولویت اجرای طرح‌های راهداری در این منطقه عنوان کرد.

حمیدرضا بنی نجاریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدین منظور  ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای ارتقای ایمنی راه‌های استان هزینه شده که شامل تعمیر شبکه روشنایی آزادراه معلم، خط‌کشی محورهای مواصلاتی استان و نصب نیوجرسی‌های مفصلی (حفاظ‌های بتنی مفصلی) اتوبان ذوب‌آهن است.

وی با بیان اینکه طرح تعمیر شبکه روشنایی آزادراه معلم با هدف ارتقا ایمنی و کاهش تصادف‌های این جاده انجام شده است تصریح کرد: هم اینک مشکل خاموشی چندساله بخشی از آزادراه معلم با تعمیر ۱۱ کیلومتر از شبکه روشنایی این محور برطرف شده است.

رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان هزینه اجرای این طرح را بیش از ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: طرح روشنایی این محور با تحویل کابل مورد نیاز و نصب ترانسفورماتورهای سرقت شده، توسط شرکت توزیع برق استان اصفهان به پایان رسید.

وی بیان کرد: این طرح به‌مدت چهار ماه از شهریورماه سال جاری آغاز و در آذرماه پایان یافت.

به گفته وی با اجرا و تکمیل سامانه روشنایی محور آزادراه معلم، حدفاصل اصفهان تا شاهین شهر، حدود ۱۱ کیلومتر از این مسیر دارای روشنایی شد.

بنی نجاریان گفت: خط کشی محورهای مواصلاتی استان اصفهان از دیگر اقدام‌های این این اداره در راستای ارتقای ایمنی راه‌های استان محسوب می‌شود که با بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح خط کشی راه‌های استان با بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است اضافه کرد: برنامه ریزی‌ برای انعقاد قرارداد ۴۰ میلیارد ریالی دیگر در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به انجام عملیات خط کشی گرم آزادراه ذوب آهن، بزرگراه معلم و اتوبان فرودگاه اصفهان با هفت میلیارد ریال هزینه، ادامه داد: ۳۶ کیلومتر از محور ذوب آهن (رفت و برگشت) در این طرح به صورت گرم خط کشی شد.
وی اضافه کرد: خط کشی گرم ۴۰ کیلومتر از آزادراه معلم (رفت و برگشت) و خط کشی دو جزئی ۲۵ کیلومتر از اتوبان فرودگاه نیز انجام شد.
بنی نجاریان با بیان اینکه در نظرگرفتن اختلاف درجه حرارت در روزهای گرم و سرد سال و وضعیت آسفالت معابر برای تصمیم‌گیری در مورد استفاده از رنگ گرم برای مناطق مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: احیای خط‌کشی محورهای پرتردد، موجب ارتقا ایمنی این محورها خواهد شد.

وی بیان کرد: خط‌کشی محور باند دوم طالخونچه به شهرضا و جاده تیران به داران و عملیات خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان‌های دهاقان، شهرضا، فریدن و بویین و میاندشت به منظور ایمن‌سازی هرچه بیشتر این محورها در سالجاری انجام شد.

بنی نجاریان خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی اتوبان ذوب آهن به لحاظ بروز تصادفات متعدد از نوع رخ به رخ  یکی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان است.

وی افزود: عملیات نصب نیوجرسی‌های مفصلی (حفاظ‌های بتنی مفصلی) اتوبان ذوب‌آهن به طول ۱۸ کیلومتر انجام شد.

 استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یک‌هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha