۷ دی ۱۳۹۸، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83608979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۷ کودک در مراکز شبه خانواده بهزیستی زنجان نگهداری می‌شوند

زنجان - ایرنا - هم اکنون ۵۷ کودک در مراکز شبه خانواده بهزیستی مقیم هستند و سازمان بهزیستی خدمات تخصصی به کودکان و نوجوانانی که به دلایل مختلف در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های تحت پوشش این سازمان هستند، ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: کودکان آسیب پذیرترین گروه جامعه هستند که  در معرض بیماری ها و هجوم انواع ناگواری ها، فشارها و مشکلات ناشی از سبک  زندگی کنونی و تطبیق ناپذیری لطافت کودکانه با برخی شرایط موجود قرار دارند.

محمد محمدی قیداری افزود: در این میان کودکانی که در شیرخوارگاه ها و خانه های کودکان و نوجوانان شبه خانواده اقامت دارند به دلیل شرایط خاص، به مراقبت های ویژه بهداشتی و سلامت نیازمند هستند.

وی اضافه کرد: کودکانی که بنا به هر علت بطور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست می دهند و با معرفی مقام قضایی به سازمان بهزیستی سپرده می شوند دوران سختی را به واسطه تاملات روحی سپری می کنند که برای تمامی آنان در مراکز شبه خانواده علاوه بر توجه به رشد جسمانی و تغذیه آنها، در مورد مهارت های زندگی و توانمندسازی همه جانبه، اطلاعات و آموزش های لازم ارائه می شود و علاوه بر آن، خدمات روانشناسی و توجه به رشد روحی کودکان نیز در دستور کار قراردارد.

این مسؤول ادامه داد: شیرخوارگاه و تمامی خانه های کودکان و نوجوانان تحت نظارت بهزیستی در محدوده مناسب فرهنگی، اجتماعی شهر با امکان دسترسی سریع و آسان به مراکز پزشکی، درمانی، آموزشی، انتظامی، و آتش نشانی قرار گرفته تا فرزندان از آسیبها و مشکلات جسمی و روحی در امان بوده و بستر مناسبی برای تعالی و رشد همه جانبه آن ها فراهم شود.

محمدی  افزود:   بهزیستی، کودکان و نوجوانان واجد شرایط را با شیوه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌دهد که شامل مواردی چون رها شدن توسط والدین یا بدسرپرست و بی‌سرپرست بودن است که در این صورت حضانت آنان با بهزیستی بوده و به صورت شبانه روزی در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی اظهار داشت: مشوق هایی که هر ماه به کودکان ارائه می شود، هزینه ای تحت عنوان یارانه مراکز به صورت ماهیانه نزدیک به پنج میلیون ریال برای هر کودک تحت پوشش در نظر گرفته شده و به مراکز پرداخت می شودو در این میان نقش کمک های مردمی و مشارکت خیرین نیز بسیار مهم اثر گذار است.

این مسؤول در ارتباط با ترخیص فرزندان از بهزیستی نیز گفت: این افراد، پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی و رفتن به سربازی(فرزندان پسر) و یافتن شغل با درآمد مناسب،  بیمه و توانایی روحی و روانی جهت تشکیل زندگی مستقل از بهزیستی ترخیص می شوند و بعد از ترخیص نیز تا پنج  سال از خدمات پس از ترخیص بهره مند می شوند.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha