۴ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۱۶
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83608664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علمای لبنان خواستار تسریع در تشکیل دولت فن سالار شدند

بیروت – ایرنا – تجمع علمای لبنان چهارشنبه شب از «حسان دیاب» نخست وزیر منتخب این کشور خواستند با توجه به گسترش ابعاد بحران اقتصادی در تشکیل دولت فن سالار تسریع کند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، این تجمع در نشست هفتگی خود در بیروت خواستار استفاده‌ی دیاب از کسانی به عنوان اعضای کابینه‌اش شد که به وی وفادار بمانند و به فراکسیون‌های پارلمانی که به او رای داده‌اند نزدیک باشند.

قرار است نخست وزیر منتخب لبنان ظرف سه هفته آینده دولت کوچک (مرکب از ۱۸ تا ۲۰ وزیر)، مستقل و فن سالار خود را تشکیل دهد و برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

علمای لبنان هم چنین  از «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی خواستند به جای ایجاد تنش، روند تشکیل هیات دولت جدید را آسان کند و مصلحت و منافع ملی را بر مصلحت و منافع شخصی و حزبی ترجیح دهد.

حریری دیروز سه شنبه ادعا کرد که دولت آینده، به ظاهر مستقل اما در واقع دولتِ «جبران باسیل» رییس «جریان آزاد ملی» لبنان خواهد بود که هم پیمان حزب الله  و «میشل عون» رییس جمهوری این کشور است.

تجمع علمای لبنان از نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی خواستند مانع آزادی «عامر الفاخوری» جاسوس و مزدور رژیم صهیونیستی و مسوول پیشین بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان بشوند.

وی که به دلیل شکنجه کردن زندانیان این بازداشتگاه به «قصاب الخیام» معروف است شهریور ماه گذشته از آمریکا به لبنان بازگشت و بازداشت شد و در بازجویی به همکاری با رژیم صهیونیستی اعتراف کرد.

الفاخوری در سال ۲۰۰۰ میلادی با سفر به فلسطین اشغالی، گذرنامه اسراییلی دریافت کرد و از آنجا راهی آمریکا شد و تابعیت این کشور را گرفت.

تجمع علمای لبنان هم چنین تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور «عطاء الله حنّا» رهبر کاتولیک های روم ارتدکس در شهر قدس در فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

حنا که دیروز (سه شنبه) در اثر استنشاق گاز شیمیایی خطرناک در بیمارستان بستری شد، رژیم صهیونیستی را مسوول مسمومیت خود معرفی کرد. او به تلویزیون «المیادین» لبنان گفت: صهیونیست ها با انتشار مواد شیمیایی خطرناک نزدیک محل اقامتم در قدس مرا مسموم کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha