۲ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83605283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس ستاد مشترک الجزایر درگذشت

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83605283
رییس ستاد مشترک الجزایر درگذشت

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از الجزیره گزارش داد که "احمد قائد صالح" رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر در گذشت.

براساس این گزارش، احمد قائد صالح که در تحولات اخیر در این کشور نقش اساسی داشت، امروز در بیمارستان نظامی الجزیره بر اثر ایست قلبی درگذشت.

صالح طی یک سال اخیر به ویژه بعد از خلع عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری سابق این کشور در ماه آوریل (فروردین) در مدیریت تحولات این کشور  برای هدایت نیروهای سیاسی و حکومتی نقش اساسی ایفا کرده بود. وی امروز در حالی در سن 79 سالگی درگذشت که  توانست  دو  هفته قبل ششمین انتخابات ریاست جمهوری  در این کشور را  با موفقیت برگزار کند.

قاید صالح یکی از فرماندهان برجسته ارتش الجزائر بود که از سن ۱۷ سالگی به گروههای مبارز علیه استعمار فرانسه پیوست. وی در سال ۱۹۹۴ میلادی به عنوان فرمانده نیروهای زمینی الجزائر و پس از آن در سال ۲۰۰۶ به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر و در سپتامبر ۲۰۱۳ نیز به عنوان معاون وزیر دفاع این کشور منصوب شد.

به گزارش منابع خبری رئیس‌ جمهوری الجزائر  «سعید شنقریحه» را به عنوان رئیس موقت ستاد مشترک ارتش و جانشین قاید صالح منصوب کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha