۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۷
کد خبرنگار: 1361
کد خبر: 83603169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: اصفهان ظرفیت توسعه علمی کشور را دارد

۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۷
کد خبر: 83603169
استاندار: اصفهان ظرفیت توسعه علمی کشور را دارد

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان ظرفیت خوبی در راستای توسعه علمی کشور داشته که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

عباس رضایی عصر شنبه در نشست شورای علم و فناوری و کارگروه اقتصاد دانش بنیان استان با حضور معاون رییس جمهوری، به ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در اصفهان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی از سوی کریدور علم و فناوری انجام شده اما مشکلاتی در سال‌های گذشته در این زمینه ایجاد شده است.

وی تشریح کرد: شورای سیاستگذاری و هیات اجرایی تشکیل دادیم تا مشکلات ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری برطرف شود و افرادی از دانشگاه‌ها، صنایع و مدیران‌کل ذی‌ربط برای حضور در این نشست‌ها مشخص شدند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: منطقه ویژه علم و فناوری یکی از کمبودهای امروز در راستای توسعه است و اهتمام و تلاش‌ها بر اجرای این طرح قرار گرفته و نیازمند راهنمایی و حمایت‌های مادی و معنوی برای اجرای منطقه ویژه علم و فناوری هستیم.

به گفته وی، در راستای اجرایی شدن این منطقه علم و فناوری تاکنون ۱۳ نشست برگزار شده است.

نعمت‌الله اکبری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان نیز گفت: پیشران و راهبرد دستیابی به جایگاه نخست علمی کشور تا سال ۱۴۰۴، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری است به اراده ملی نیاز دارد.

اصفهان پس از استان تهران در زمینه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در رتبه دوم کشور است.

این شرکت‌ها با گردش مالی یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۳۴ دانش‌آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جریان سفری یک‌روزه به اصفهان از ۱۶ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی این استان دیدن کرد.

همچنین تفاهم‌نامه ارایه خدمات مالی استاراپ دانشگاه صنعتی و پژوهشکده دانشگاه اصفهان به مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به امضای سورنا ستاری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha