۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۸
کد خبر: 83601823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس همسر فراری دیپلمات آمریکایی را گناهکار دانست

لندن – ایرنا – دادستان انگلیس روز جمعه با صدور حکمی، همسر فراری یک دیپلمات آمریکایی را به اتهام قتل نوجوان انگلیسی گناهکار شناخت.

بر اساس این حکم؛ آنا ساکولاس به اتهام رانندگی خطرناک و تصادف با «هری دان» نوجوان ۱۹ ساله در انگلیس محکوم شده است.

ساکولاس پنجم شهریور گذشته پس از خروج از پایگاه نیروی هوایی «کراتن» انگلیس، با سرعت زیاد و برخلاف جهت قانونی با این جوان ۱۹ ساله انگلیسی تصادف کرد.

«هری دان» که سوار بر موتور و در مسیر قانونی در حال حرکت بود، به رغم انتقال به بیمارستان، جان خود را به دلیل شدت جراحات وارده از دست داد.

در حالی که گفته می‌شود ساکولاس قصد خروج از کشور را نداشت، اما پس از فوت این جوان به صورت پنهانی راهی آمریکا شد.

این مسأله که طرف آمریکایی از مصونیت دیپلماتیک برای فرار از کشور سوء استفاده کرده، خشم مردم انگلیس را برانگیخته است.

مصونیت دیپلماتیک، کشور میزبان را از پیگرد قضایی دیپلمات و خانواده وی منع می‌کند. اما انگلیس به دنبال تجدید نظر درباره مصونیت دیپلماتیک جاسوسان آمریکا در خاک این کشور است.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس مهر ماه گذشته اعلام کرد که به تدابیر صورت گرفته درباره مصونیت دیپلماتیک جاسوسان آمریکایی اعتقادی ندارد و به دنبال راهی است که ماجرای قتل جوان انگلیسی دوباره تکرار نشود. 

حکم امروز دادستانی انگلیس پس از آن صادر شد که پلیس منطقه «نورثمپتون‌شایر»، محلی که حادثه قتل رخ داده است موفق شد از خانم ساکولاس در آمریکا بازجویی کند و سپس گزارش آن را به دادستانی این کشور تحویل دهد.

خانواده دان ماه گذشته به آمریکا سفر کردند تا از طریق مراجع قضایی متهم را به انگلیس منتقل کنند. با این حال گفته می شود خانم ساکولاس حتی حاضر به ملاقات با آنها نشده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha