۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 83601193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ایکس ری گمرکات هرمزگان ۲۰۰مورد مغایر اسنادی کشف کرد

بندرعباس-ایرنا- ناظر گمرگات هرمزگان گفت: در ۹ماهه سال جاری به حدود ۲۰۰ مورد مغایرت اسنادی توسط ایکس‌ ری پی برده‌ایم.

ابوالفضل اکبرپور عصر پنجشنبه درحاشیه بازدید دادستان کل کشور از بندر شهید رجایی و وضعیت فعالیت های گمرکات استان هرمزگان افزود: ابتدا باید بین تخلفات گمرکی و قاچاق فرق قائل شد، چرا که نقش گمرک در زمینه تجارت خارجی کشور تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: گمرک هرمزگان  تمام تلاش خود را در زمینه ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان بیش از پیش بکار گرفته تا در شرایط کنونی بتواند از تولید ملی حمایت شود. 
ناظرگمرکات هرمزگان با تشریح کار ایکس ری کامیونی و نیز اینکه توسط ایکس ری چه میزان کالای ممنوعه و قاچاق کشف شده بیان داشت: در یکماه اخیر موفق به کشف ۲۲۰ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه شدیم که این میزان کشف در نوع خود بی نظیر است.
اکبرپور افزود: با توافقات صورت گرفته با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار بر این شد یک دستگاه ایکس ری کامیونی دیگر که توسط متخصصان داخلی ساخته شده بزودی در درب خروج گمرک شهید رجایی به بهره‌برداری برسد.

دادستان کل کشور نیز در بازدید از گمرک شهید رجایی از نزدیک در جریان تشریفات گمرکی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با اشاره به نقش پررنگ گمرک در مبارزه با قاچاق کالا بیان داشت: قوه قضاییه، گمرک، سازمان بنادر و تعزیرات حکومتی باید بیش از پیش با همکاری یکدیگر جلوی قاچاق را بگیرند. 
منتظری در این بازدید با حضور در ایکس ری پرسرعت کامیونی گمرک شهید رجایی و همچنین آشنایی با چگونگی کار ایکس ری در جریان روند کشف کالای قاچاق توسط ایکس ری کامیونی قرار گرفت. 
دادستان کل کشور امروز پنجشنبه در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس سخنرانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha