دومین نمایش از کهگیلویه و بویراحمد راهی جشنواره منطقه ای تئاتر شد  

یاسوج- ایرنا- رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین نمایش از این استان با نام «زُل زدن به چشم گاوی که لیکه می زند» امروز پنجشنبه راهی مرحله نهایی هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان خلیج فارس شد.

محمدشریف اسلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفته گذشته نیز یک نمایش از کهگیلویه و بویراحمد با نام «حقایقی در باب پسرفت» تولید واحد نمایش حوزه هنری استان به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

وی افزود: نمایش «زُل زدن به چشم گاوی که لیکه می زند» تولید واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد است.

رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارگردانی و نویسندگی این نمایش به ترتیب بر عهده داوود پارسا و حسن ذاکری است.

اسلامی عنوان کرد: این نمایش برگرفته از آیین ها و سنت های بومی مردم کهگیلویه و بویراحمد بوده و در آن به وجود جن اشاره می شود.

وی ابراز داشت: داستان این نمایش در مورد اعضای یک خانواده روستایی است که دچار جن زدگی شده و بر اثر بی اعتقادی و کم باوری با مشکلاتی مواجه می شوند و جان تمامی آنها به خطر می افتد.

رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازیگران این نمایش شامل داوود پارسا، مسلم بهزادی، صالح الماسی، زینب نارکی، فروغ رضایی، معصومه شیرزادی، زهرا معصومی، فاطمه معصومی، امیرحسین بخشی و محبوبه معصومی هستند.

اسلامی اظهار داشت: عوامل تولید این نمایش شامل داوود پارسا طراح صحنه و راضیه فصیح طراح لباس و موسیقی و عوامل اجرایی آن نیز شامل محمد رضایی، داوود هاشمی و محمد اسدی هستند.

وی افزود: حوزه هنری، بهزیستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای تولید این نمایش با کارگردان آن همکاری داشته اند. 

هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان خلیج فارس به مدت چهار روز و از ۲۸ آذرماه تا اول دی ماه ۱۳۹۸ با حضور ۱۰ استان کشور در استان هرمزگان برگزار می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha