۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 83600771
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموختگی ۱۷ خلبان در همدان

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبر: 83600771
دانش‌آموختگی ۱۷ خلبان در همدان

همدان - ایرنا - ۱۷ تن از دانشجویان رشته خلبانی هواپیمای فوق سبک آموزشگاه آسمان غرب همدان روز پنجشنبه در آیینی گواهینامه دانش‌آموختگی دریافت کردند.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی همدان روز پنجشنبه در این آیین گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه سامانه‌های ناوبری فرودگاه همدان به روز شده است و از بهترین تجهیزات بهره‌ می‌برد.

سهراب کلوندی با اشاره به اینکه تاکنون به هوانوردی عمومی توجه ویژه‌ای نشده است، افزود: اوایل تابستان سال جاری با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای انجام پروازهای عمومی‌ در مرکز هوانوردی آسمان غرب انجام شد.

وی اظهار داشت: در کشور ایران نزدیک به ۲۰۰ فروند هواپیمای سبک و فوق سبک فعال هستند و از طریق ۱۲۰ فرودگاه پروازهای خود را انجام می‌دهند.

کلوندی بیان کرد: پروازهای عمومی باید بیشتر رونق بگیرد تا علاوه بر اشتغالزایی و توسعه اقتصادی، مردم نیز از خدمات آن بهره ببرند.

مدیرعامل مرکز هوانوردی آسمان غرب نیز گفت: مجموعه هوانوردی آسمان غرب از سال ۹۲ به عنوان مرکز هوانوردی و آموزش خلبانی غرب کشور انتخاب شده است.

عباس آزادی با اشاره به اینکه در این مجموعه سه فعالیت هوانوردی انجام می‌شود، اظهار داشت: آموزش خلبانی، انجام پروازهای تفریحی و گردشگری و خدمات خاص شامل گشت هوایی پست هوایی کنترل ترافیک، سم‌پاشی فیلم‌برداری و عکس‌برداری از فعالیت‌های این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه با جذب گردشگران خارجی می‌توانیم بخش گردشگری این مجموعه را رونق ببخشیم، ادامه داد: ۶ هنرجو در رشته خلبانی هواپیمای فوق سبک دانش‌آموخته شدند که سه تن در سطح ULCPL و سه تن دیگر نیز در سطح ULPPL هستند.

آزادی اضافه کرد: ۱۱ هنرجوی دیگر نیز در بخش مبتدی موفق به کسب گواهی‌نامه خلبانی پاراگرایدر شدند.

مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور روز ۲۸ آذرماه سال ۱۳۹۲ در فرودگاه همدان به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha