۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83600692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی ها برای معرفی نامزد نخست وزیری لبنان آغاز شد

بیروت – ایرنا – در شصت و سومین روز از جنبش اعتراضی مردم لبنان، جلسه ی مهم مشورت و رایزنی ۱۲۶ نماینده مجلس با «میشل عون» رییس جمهوری برای معرفی نامزد نخست وزیری این کشور امروز (پنجشنبه) در کاخ بعبدا در شرق بیروت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، نخست وزیران پیشین و اعضای فراکسیون های مجلس وارد کاخ ریاست جمهوری شدند و جلسه در ساعت ۱۰ و سی دقیقه به وقت بیروت (۱۲ به وقت تهران) آغاز شد و ساعت ۱۹ پایان می یابد.

هرچند گفته می شود ممکن است در این جلسه برخی نمایندگان به «نواف سلام» که یک فن سالار (تکنوکرات) است به عنوان نامزد نخست وزیری رای دهند اما «حسّان دیاب» استاد دانشگاه آمریکایی بیروت و وزیر پیشین آموزش عالی شانس اول و رتبه ی نخست را برای تصدی این پُست دارد.

برخی روزنامه های چاپ بیروت امروز نوشتند که به احتمال زیاد او رای موافق ۶۵ تا ۷۰ نماینده (اکثریت نمایندگان) از مجموع ۱۲۶ نماینده پارلمان را به دست می آورد و دولت تکنو – سیاسی، ترکیبی از شخصیت های سیاسی و فن سالاران، تشکیل خواهد داد.

در پایان جلسه رایزنی های امروز، رییس جمهوری با «نبیه بری» رییس مجلس ملی لبنان درباره ی نتایج این جلسه گفت وگو و نام فردی را که بالاترین آرای نمایندگان به دست آورده اعلان می کند.

سپس او مامور به تشکیل کابینه می شود و اگر این ماموریت را پذیرفت از طرف رییس جمهوری لبنان بیانیه رسمی تشکیل کابینه ی جدید صادر می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha