۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83600526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران: تهران آماده توسعه و تعمیق روابط بلند مدت با سئول است

پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی اظهار کرد ایران آمادگی دارد با اتخاذ سیاست های سازنده و توسعه و تعمیق روابط بلند مدت در همه ابعاد، در جهت منافع مشترک و متقابل دو کشور ایران و کره بصورت برد - برد قدم بردارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سفارت ایران در کره جنوبی، «سعید بادامچی شبستری» روز پنجشنبه در هفتمین نشست علمی همکاری های اقتصادی ایران - کره جنوبی با عنوان همکاری بنگاه ­های کوچک و متوسط( SMEs) ایران و کره جنوبی در سئول افزود: دو کشور دارای ظرفیت ها و توانایی‌هایی متعدد و متنوع جهت همکاری دوجانبه هستند.

او در ادامه با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه و غیر قانونی از سوی ایالات متحده آمریکا علیه تهران اعلام کرد دولت کنونی آمریکا تلاش دارد جهان آزاد و منافع دیگر کشورها را در گرو منافع خویش قرار دهد.

سفیر ایران در کره جنوبی تصریح کرد: آمریکا حتی در این راه از صدور کالاهای بشردوستانه از جمله دارو و مواد غذائی به ایران ممانعت و جلوگیری بعمل آورده است.

شبستری ادامه داد: با این حال جمهوری اسلامی ایران با وجود محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا توانسته است روابط تجاری خویش با دیگر کشورهای جهان را تداوم بخشد و در تامین بسیاری از نیازهای داخلی خود خودکفا شود.

این همایش با هدف اطلاع رسانی و بررسی شیوه‌های همکاری بین بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور ایران و کره جنوبی و ضرورت همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.

در این گردهمایی که به ابتکار انستیتوی سیاستگذاری اقتصاد بین ­الملل کره (KIEP) برگزار شد هیاتی از ایران به سرپرستی «کمیل طیبی» استاد دانشگاه اصفهان و مدیرکل همکاری‌های علمی و بین المللی آن دانشگاه شرکت داشتند.

همچنین در این همایش جمعی از کارشناسان و متخصصان دانشگاه­ های اصفهان، امیرکبیر، تهران، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان (ISTT)، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و سازمان بورس تهران و فرابورس ایران حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha