۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۵۶
کد خبر: 83173278
T T
۰ نفر
پارلمان كره جنوبی از توسعه روابط تهران - سئول حمایت كرد

پكن- ایرنا- رئیس پارلمان كره جنوبی با اشاره به روابط دیرینه تهران - سئول از توسعه و گسترش روابط ایران و كره جنوبی در حوزه های مختلف حمایت كرد.

به گزارش ایرنا، 'مون هی سانگ' روز چهارشنبه در دیدار 'سعید بادامچی شبستری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در كره جنوبی با اذعان به مشكلات و مسائل موجود در روابط دو كشور، بر عزم مقامات پارلمانی و دولت كره جنوبی برای حل و فصل معضلات فرا روی همكاری های دو جانبه به ویژه در زمینه های مالی و تجاری تاكید كرد.
او ضمن تشكر و ابلاغ سلام متقابل به 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی به تشریح پیشینه روابط دو جانبه به ویژه گسترش سطح همكاری های پارلمانی در سال های اخیر پرداخت و ابراز امیدواری كرد با فراهم شدن فرصت، بتواند از ایران دیدن كند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در كره جنوبی هم در این دیدار ضمن ابراز سلام 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی به همتای كره ای، به پیشینه مناسبات تاریخی دو كشور اشاره كرد و بر ضرورت توسعه و تحكیم همكاری های دو جانبه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تاكید نمود.
'سعید بادامچی شبستری' با اشاره به نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در بستر سازی توسعه ای مناسبات دو جانبه و همچنین جایگاه پارلمان در كره جنوبی، در سلسله مراتب و هرم تصمیم سازی در فرایند سیاسی كره، بر ضرورت بسط و توسعه همكاری های نزدیكتر پارلمانی بین دو كشور تاكید كرد.
او ضمن برشمردن پاره ای از مسائل در مناسبات دو جانبه به خروج غیر قانونی و یكجانبه آمریكا از برجام و تاثیرات ناخوشایند آن بر روابط و فرایند همكاری های دو طرفه بویژه در زمینه های بانكی و مالی اشاره كرد و از رییس پارلمان كره جنوبی خواستار كمك در حل این مسایل شد.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان