۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83597897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویکرد دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم پژوهش محور است

یزد - ایرنا- مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد با بیان اینکه این مرکز آموزشی رشد قابل توجهی در حوزه تحقیق داشته، گفت: رویکرد اثربخش در دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم پژوهش محور است.

منصور دهقان منشادی روز سه شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از مؤلفه‌های رشد و پیشرفت هر کشور دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است که می‌تواند باعث شکوفایی و تعالی آن کشور شود.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش اظهار داشت: باید به سمت پژوهش‌های کاربردی حرکت کرد زیرا در رفع بسیار مشکلات چاره ساز هستند.

همچنین معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، به بیان رویکرد های پژوهشی در آموزش و پرورش پرداخت و افزود: مهارت های پژوهشی منجر به توانمندسازی معلمان در تدریس و حل مسائل آموزشی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد،علیرضا مصباح‌فر اظهار داشت: یک معلم پژوهنده می تواند در جریان تدریس به صورت مستقیم و غیر مستقیم مهارت‌های پژوهشی را به دانش آموزان انتقال دهد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به تفاوت های روایت پژوهشی، درس پژوهشی و اقدام پژوهی بر ارتقای مهارت‌های حرفه ای دانشجو معلمان تاکید کرد و افزود: از نتایج یک پژوهش اثر بخش انتقال مهارت های خود آموزی و یادگیری و ارتقای فردی و مشارکتی به دانش آموزان می‌باشد.

یکی از اساتید پیشکسوت تربیت معلم و از پژوهشگران برتر استان یزد هم وظیفه یک معلم را ارتقاء و تعالی بخشیدن به فرهنگ جامعه دانست و گفت: آموزش  و فرهنگ آن چیزی است که تا به حال از نسل‌های گذشته‌ دریافت کرده ایم و دارایی‌های معنوی انسان است و باید با افزودن به آن به نسل های آینده بسپاریم.

نعمت الله ادریسی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش باید اساس کار یک دانشجو و استاد باشد گفت: کار پژوهشی باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در کلاس های درس می‌شود.

در این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان یزد تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha